וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת הספנות צים הכריזו על סכסוך עבודה

עידו סולומון

20.10.2010 / 14:00

ועד העובדים של חברת הספנות צים הכריז על סכסוך עבודה בשל טענות להפרה של הסכמות עם העובדים, ובעוד 14 יום יוכלו העובדים לצאת בשביתה. יו"ר הוועד: "בכירים מקבלים בונוסים והעובדים בהסכם הקיבוצי מחויבים להמשיך ולתרום לחברה"

מזכירות ההסתדרות במרחב חיפה אישרה אמש בקשה של ועד העובדים בחברת הספנות צים להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה היא שבעוד 14 ימים יוכלו העובדים לשבש את פעילות החברה ואף לשבות באופן חלקי או מלא.

לטענת העובדים, הנהלת החברה הפרה באופן חד צדדי שורה של הסכמות ובהן העסקת עובדים בחוזה אישי - בניגוד להסכם שנחתם עם העובדים, וזאת למרות בקשת ועד העובדים להעבירם להסכם קיבוצי; העסקת עובדי מיקור חוץ בניגוד להסכם שנחתם בשנת 2008 על פיו החברה תעסיק עובדי מיקור חוץ בתחום ה-IT לתקופה מוגבלת, אך לא לעבודה שוטפת. בהתאם להסכם, החברה התחייבה להעביר לוועד העובדים רשימה מעודכנת של עובדי מיקור חוץ.

הוועד טוען כי בשיטה זו ישנם עובדים בצים המועסקים מזה כ-10 שנים, גם לעבודות שוטפות, כאשר ההנהלה מסרבת להעביר לרשות ועד העובדים את הרשימה המלאה; עוד טוענים העובדים כי החברה הפרה בשנה האחרונה את הסכם העבודה משנת 2008 ומינתה עובדים לתפקידים חדשים, ללא קיום מכרז כמפורט בהסכם הקיבוצי.

החברה ביקשה לפתוח דירוג חדש בצים שנקרא דצ"ח (דרוג צים חדש), בו ביקשה לקלוט עובדים בכל רמת שכר, ושכמעט כל מרכיבי השכר הינם מרכיבים לפנסיה. הסכמת העובדים לסעיף זה הותנתה בכך, שגם עובדים בדרגות המקבילות בדירוגים הקיימים יוכלו לעבור לדירוג דצ"ח. הצדדים היו אמורים להגיע להסכמות ביוני 2009 והחברה התחייבה שלא תקלוט עובדים בדצ"ח ללא הסכמת הוועד. מאז החתימה על ההסכם לא התקיים דיון אחד בסעיף זה, אבל החברה קולטת עובדים חדשים בדצ"ח, בניגוד להסכם הקיבוצי.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, ברוך זלץ, מזה כחמישה חודשים הוא מנסה, יחד עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בחיפה, רפי מסט, להידבר עם הנהלת צים בראשות מנכ"ל החברה, רפי דניאלי. לדבריו, "הנהלת החברה ממשיכה להתעמר בציבור העובדים, עושה בחברה כראות עיניה תוך שהיא מצפצפת על הסכמים שהיא חתומה עליהם - ובמקביל מחלקת בונוסים שמנים לחלק מעובדיה הבכירים; בה בשעה שכל העובדים החתומים על הסכם קיבוצי - מוותרים על שכר מדי חודש בחודשו".

יו"ר ועד העובדים בצים, אבי שטרית, הוסיף: "כאשר הסכמנו להפרטת החברה - לפני כשבע שנים - היה חשוב לנו לשמור על ההסכם הקיבוצי. כאשר עברנו כולנו את המשבר שפקד את ענף הספנות בעולם, לא היססנו לחתום על שני הסכמים קיבוציים, שבעטיים ויתרנו על עובדים, והיתר - כל העובדים תרמו מכיסם לחברה סך של 41 מליון שקל, כולל גימלאי החברה. ויתרנו על דרגות, סופי שבוע, מתנות, הבראה ואפילו הענקנו הלוואה לחברה - בתנאי שכאשר צים תצא מהמשבר - הכספים יוחזרו לעובדים. והנה, ההנהלה מודיעה על יציאה מהמשבר, עובדים בכירים מקבלים בונוסים - ומאתנו ממשיכים לדרוש לוותר על משכורות והטבות. המצב גובל כבר בגועל נפש של ממש".

מצים נמסר בתגובה: "צים ועובדיה מנהלים שיחות שוטפות לגבי נושאים שונים הקשורים לעובדי צים. השיחות מתנהלות על בסיס קבוע עם ועד העובדים וההסתדרות. הנהלת צים, משוכנעת כי ועד העובדים וההסתדרות, מבינים את חשיבות הנושא ובטוחה כי תגיע בהקדם להבנה עימם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully