וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: "פינוי בינוי מביא למהפך כלכלי"

שלומית צור

20.10.2010 / 14:16

שר השיכון אמר בטקס הנחת אבן פינה של פרויקט פינוי בינוי בנווה מונוסון כי פרוייקטים מסוג זה "הם חברתיים ממדרגה ראשונה - מדובר במהפך כלכלי לדיירים". הפרויקט יכלול 620 דירות בבניינים בני 16 קומות

שר השיכון, אריאל אטיאס, נכח אתמול בטקס הנחת אבן פינה של פרויקט הפינוי בינוי מונוסון שיזמו חברות אשדר וענב בנווה מונוסון. אטיאס ציין כי: "פרויקטים של פינוי בינוי הם חברתיים ממדרגה ראשונה, שחשוב להאמין בו למרות מורכבות ואורך התהליך, משום שבסיומם הם מביאים להגדלת היצע הדיור בעיקר במרכזי הערים. מדובר לא רק בשינוי מבני לדירה מרווחת ומודרנית, אלא גם במהפך כלכלי לדיירים ובשינוי של אורח חיים ואווירה".

בטקס נכח גם ראש עירית יהוד מונוסון, יוסי בן דוד שציין כי מלבד פרויקט מונוסון, עיריית יהוד מונוסון מקדמת פרויקטים נוספים להתחדשות עירונית בעיר.

הפרויקט יכלול 620 דירות ב-10 בניינים רבי קומות במקומן של כ-200 דירות ישנות בבנייני רכבת ברחוב התמר שיפונו במסגרת "פינוי בינוי". הבניינים בני ה-16 קומות יכללו דירות 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים, אשר ייבנו בסמיכות לבתים צמודי הקרקע שקיימים בשכונה.

בשלב הראשון של הפרויקט יוקמו 3 בניינים שיכללו 186 דירות במקומן של 64 דירות שיפונו. בחזית הבניינים מתכננת העירייה את הקמתו של פארק ציבורי בשטח של כ-20 דונם.

"לפני מספר שנים זיהינו את ההתחדשות העירונית כפתרון למחסור בקרקעות להקמת שכונות מגורים חדשות" ציין מנכ"ל אשדר ארנון פרידמן. "סיכויי ההצלחה למימוש יוזמות מסוג זה תלויים בכל הגורמים המעורבים, דיירים, רשות מקומית, גופים ממשלתיים, יזמים ועוד. אני שמח כי הנכונות של הדיירים לפעול לשיפור איכות המגורים שלהם לצד התמדה וסיוע של גורמים אחרים, אפשרה לפרויקט לצאת לפועל".

השר אטיאס ציין כי במסגרת חוק ההסדרים מתכוון משרד הבינוי והשיכון להרחיב את הפטורים ממס שבח על הדירות החדשות שמקבלים הדיירים המפונים לצד הורדת שיעור ההסכמה הנדרשת לפרויקט פינוי בינוי ל-66% מדיירי בניין בודד ו-80% מדיירי המתחם.

אטיאס סיכם כי "לפרויקטים של התחדשות עירונית יש היבטים חברתיים משמעותיים במיוחד באזורים בנויים במרכז הארץ, בעיקר משום שכבר לא נותרו קרקעות פנויות רבות. במסגרת הצעת חוק ההסדרים יינתנו הטבות והקלות לטובת הדיירים, לצד עזרה בהנעת התהליך. יהוד-מונסון, היא עיר מובילה מבחינת פרויקטים של פינוי בינוי עם הרבה יחידות לקראת מימוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully