וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוב במגזר העסקי עלה ל-755 מיליארד שקל

ואדים סבידרסקי

20.10.2010 / 14:32

לפי נתוני בנק ישראל, החוב של החברות במגזר העסקי עלה באוגוסט ב-0.8%. מתחילת השנה גדל החוב במגזר ב-18 מיליארד שקל. קצב הנפקת אג"ח חברות ירד בספטמבר ל-1.1 מיליארד שקל

בחודש אוגוסט גדלה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-0.8% לסך כ-755 מיליארד שקל, כך נמסר מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל. הגידול נבע משילוב של גיוסים באמצעות חובות לבנקים ובאג"ח סחירות, עלייה במדד המחירים לצרכן ופיחות בשער החליפין. מתחילת השנה גדל החוב של המגזר העסקי בכ-2.5% (ב-18 מיליארד שקל).

בחודש ספטמבר הנפיק המגזר העסקי הלא פיננסי אג"ח בשווי של כ-1.1 מיליארד שקל, כולן באג"ח סחיר. סך ההנפקות בחודש ספטמבר היה נמוך מממוצע החודשי בשנה האחרונה (2.2 מיליארדי שקל). מתחילת שנת 2010 הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-16.7 מיליארדי שקל, רובן באג"ח סחירות בבורסה בתל אביב.

בחודש אוגוסט הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות במגזר הלא צמוד נותר כמעט ללא שינוי, בשל עלייה דומה בשיעורי הריבית. כמו כן, המרווח בין תשואת מדד תל בונד 60 המכיל אג"ח חברות צמודי מדד, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות עמד על כ-2%, בדומה לרמתו בחודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully