וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטנטי ממורמרים - העובדים לא ייהנו מהאקזיט

20.10.2010 / 15:00

אטנטי עשתה אקזיט של 230 מיליון דולר, אבל עובדי החברה כמעט ולא יראו ממה דבר. לפי הנחיות ההנהלה, רק מי שהגיעו עד 2004 יקבלו בונוס וגם הוא - רק בגובה משכורת 13

הצד האפל של האקזיט נחשף היום בפני 340 עובדי אטנטי ברחוב הברזל ברמת החייל בתל אביב. זה היה אמור להיות יום חג לחברה. בכירים מהחברה הרוכשת - 3M - הגיעו למשרדי אטנטי כדי להסביר לעובדים כיצד יעבוד המיזוג בין שתי החברות. העובדים, רובם מרוכזים בישראל, למדו לגלות שלא יזכו לפירור משמעותי מהאקזיט. ההנחייה היתה לתת בונוס קטן רק לעובדים שהגיעו לחברה עד שנת 2004, וגם הוא רק משכורת 13 - כלומר משכורת נוספת ומעבר לכך כלום. חלק מהעובדים בחברה ממורמר מאוד וכועס על ההחלטה. האווירה שהשתלטה היום היא בחלקה אווירת נכאים.

האקזיט של אטנטי הוא אחד הגדולים שנרשמו בהיי-טק הישראלי בשנים האחרונות. החברה נמכרה לענקית התעשייה האמריקאית 3M ב-31 לאוגוסט 2010 עבור 230 מיליון דולר. מדובר באקזיט מצוין לשני המשקיעים העיקריים בחברה: קרן סקויה הישראלית וקרן פרנסיסקו פרטנרס, שחתמו על הסכם לרכישת מלוא מניות אטנטי עבור 77.4 מיליון דולר בדצמבר 2008, אבל פחות מצוין לעובדים.

אטנטי עוסקת בייצור ושיווק מערכות בקרה אלקטרוניות, ומתמחה ביישומים לבקרה מרחוק על אנשים. השימושים של מוצרי החברה הם במעקב אחר אסירים משוחררים או מנגד מעקב אחר קשישים. האקזיט של אטנטי נחשב לחריג בהיי-טק הישראלי. החברה נוסדה בשנת 1990 והיא קיימת כבר כ-20 שנים, ומזמן אינה נחשבת לחברת סטארט אפ.

ב-3M החליטו לרכוש את החברה כדי להיכנס לתחום של אזיקים אלקטרוניים. האזיקים האלה מאפשרים למדינות לחסוך בהוצאות על כלואים. בכל צמיד יש רכיב של שבב RF ו-GPS. כמנכ"ל אטנטי משמש יואב רייזמן, שצפוי לרשום רווח של כמה מיליוני דולרים, לצד חברי הנהלה נוספים בחברה שיגרפו אף הם קופון מהאקזיט.

"ההרגשה לא טובה"

עובד בחברה ששמו שמור במערכת מספר ל-TheMarker על המאורעות של הימים האחרונים: "נציגי 3M הסבירו איך אטנטי תשתלב בתוך הפעילות של 3M. ההרגשה לא טובה. גם את האקזיט עצמו, המכירה, הסתירו מהעובדים שלמדו על כך מהעיתונות. העובדים מסתובבים במסדרונות ממורמרים. הם אומרים לעצמם, מילא שלא קיבלנו כלום כשהחברה נמכרה בכ-70 מיליון דולר (לפרנסיסקו פרטנרס וסקויה,ג.ג), אבל גם עכשיו כשמוכרים ב-230 מיליון דולר לא מקבלים יותר מדי".

אולי אתם חמדנים. למה העובדים צריכים לקבל כסף מהאקזיט. יש חוזים אישיים ואופציות כל אחד קיבל מה שמופיע לו בחוזה?

"העובדים תרמו לחברה ולגדילה שלה. אם היה צריך לעבוד בלילה - אז הגענו למשרדים. אם היה צריך לנסוע למקום כלשהו בשביל לקוח לסוף שבוע - נסענו. עבדנו קשה. זו חברה ביתית ומשפחתית. אנחנו מרגישים שגם לנו יש חלק בהצלחה. איך זה יכול להיות שרק עובדים שהגיעו לחברה עד 2004 יקבלו משהו, מה עם כל השאר? זו קצת בושה. בעיני העובדים צריכים להיות חלק מהצלחה. תנו מיליון דולר ותחלקו אותו. אלה דברים שצריכים להיסגר בהנהלת החברה. ליואב רייזמן היה צריך להיות חשוב לדאוג לעובדים. לתת יותר כי העובדים עבדו קשה".

איך הודיעו לכם על ההחלטה הנוכחית?

"כינסו את העובדים אתמול לפני ההשקה הפורמלית היום. סיפרו איך החברה תשתלב בחברה החדשה. אפילו לא דיברו על הבונוס. מישהו העלה את השאלה איך העובדים יהנו מהאקזיט, ואז ענו שרק מי שהגיע לעבוד עד שנת 2004 יקבל ומשהו. גם לא אמרו בתחילה מה. רק אחר כך התברר לעובדים שמדובר במשכורת 13 ולא בונוס יפה. אני בטוח שהמנכ"לים והסמנכ"לים קיבלו משהו".

איך התחושה היום בחברה?

"אתה רואה שחלק עצובים, מאוכזבים. התחושה היא שלא שיתפו אותנו. יש עובדים שעובדים חמש שנים בחברה, מאז 2005, והם לא יקבלו כלום. אני מקווה שתהיה התארגנות מבפנים וזה ישתנה. צריך להבין, החברה נמצאת בצמיחה. גם בזמן המשבר הכלכלי היא צמחה. לא מדובר בחברה במשבר".

דוברת אטנטי, עידית מור, מסרה בתגובה כי טענות העובדים מדויקות, אך החברה אינה נוהגת לדון על עניינים אלה בתקשורת. "כל עובד שמרגיש נפגע יכול לפנות למחלקת משאבי אנוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully