וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר ממשיך ברכישות - הדולר מראה סימני עלייה

ואדים סבידרסקי

20.10.2010 / 16:14

שער הדולר הציג סימני עלייה ראשוניים מול השקל, ובנק ישראל הוסיף למגמה החיובית ורכש שוב כ-200 מיליון דולר. המטבע האמריקאי התחזק ב-0.85% ושערו היציג נסגר ב-3.619 שקל

גם היום נמשכה ההתחזקות של המטבעות הזרים מול השקל. המטבע האמריקאי חיזק את הפוזיציה מול השקל ב-0.85% ושערו היציג נסגר בשער של 3.619 שקלים. התחזקות הדולר נתמכה על ידי התערבות בנק ישראל במסחר. הבנק המרכזי ביקש לספק עוד דחיפה למטבע האמריקאי ורכש 200-150 מיליון דולר.

היורו התחזק מול השקל ב-0.7% ונסגר בשער היציג של 5 שקלים. בעולם, נסוג הדולר מול המטבע האירופאי ב-0.85% לרמה של 1.384 דולר לאחר זינוק חד אמש ועל רקע הרמזים של מספר בכירים בבנק הפדרלי אתמול כי הבנק הפדרלי יציע צעדים נוספים להקלה במדיניות המוניטרית.

אחד הבכירים אמר כי רצוי שהבנק יחל בתוכנית של רכישת אג"ח ממשלתיות בשווי 100 מיליארד דולר בחודש. על אף שהפרטים עדיין לא סוכמו, הדעה הרווחת בקרב בכירי הבנק היא שהכלכלה האמריקאית חלשה דיה ויש צורך בתמיכה נוספת מצד הבנק - קרוב לוודאי באמצעות רכישת אג"ח ממשלתיות.

בזירת המקרו האמריקאית, המשקיעים ממתינים לפרסום מסקנות ספר הבז' היום - דיווחים של 12 הנגידים האזוריים במחוזים שונים בארה"ב על מצב הכלכלי במשק. במוקד העניין תעמוד עדות על מצב התעסוקה ושוק הנדל"ן באזורים אלו.

ניצה מסיקה רייזר, אנליסטית ראשית בקבוצת פריקו, מסרה כי "יצואנים גדולים במשק מנצלים את התחזקותו של הדולר על מנת לרכוש הגנות מפני היחלשותו בעתיד הקרוב בטווח של עד 3 חודשים. רוב ההגנות שנרכשות הן אופציות put בשערים שנעים בין 3.5 ל-3.55 שקל לדולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully