וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הבריטי: חצי מיליון יאבדו עבודתם

ג'ורג' אוסבורן עלה מול הפרלנט והודיע על שורת הקיצוצים הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. המטרה: קיצוץ של 83 מיליארד ליש"ט. בתוכנית הורדת תקציב משרדי הממשלה ב-30% ופיטורים של חצי מיליון עובדים מהמגזר הציבורי

ממשלת בריטניה הודיעה היום (רביעי) על מערך הקיצוצים המתוכננים במדינה בשל חובות מצטברים, כך דווח בעיתונות בריטית. שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, נאם מול הפרלמנט הבריטי וסיפר על התוכנית בתקציב המדינה, בעודו מפרט את שורת הקיצוצים הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

לדברי אוסבורן, בתוכנית הממשלה לקצץ כ-30% מתקציבי משרד המשפטים, התקשורת, הממשל המקומי והתרבות, כמו גם קיצוצים נרחבים בתקציבי הרווחה והדאגה לשכבות החלשות. כלל הקיצוצים יסתכמו לכדי 83 מיליארד לירות שטרלינג. נפגע נוסף בתכנית הקיצוצים הנרחבת הוא תאגיד השידור הממלכתי, ה-BBC, שיסבול מקיצוץ תקציב כמו משרד הממשלה.

בנוסף הודיע שר האוצר על תכנית בת ארבע שנים לקיצוץ במקומות העבודה, במסגרתה יאבדו את מקום עבודתם כחצי מיליון עובדים מהמגזר הציבורי. כזכור, אוכלוסיית אנגליה כולה מונה כ-50 מיליון בני אדם, ועל כן מדובר בפיטורים של אחוז מכלל הציבור. "היום הוא היום בו בריטניה נסוגה מסף התהום, בו אנו נאבקים בחובות של עשור שלם. מדובר בדרך קשה, אך היא תוביל לעתיד טוב יותר", אמר אוסבורן לפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully