וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות

ניר צליק

20.10.2010 / 22:35

דיווח הבנק הפדרלי כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה לגדול הוביל את בורסת ניו יורק למעלה: דאו ג'ונס עלה ב-1.2%, נאסד"ק התחזק ב-0.8% ו-S&P 500 הוסיף 1% לערכו

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע פרסום ספר הבז' והמשך שטף הדו"חות. דאו ג'ונס התחזק ב-1.2% ונסגר ברמה של 11,108 נקודות; נאסד"ק עלה ב-0.8% ל-2,456.6 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1% ל-1,178 נקודות.

לפי הדו"ח התקופתי על מצב הכלכלה האמריקאית של הבנק הפדרלי, המכונה "ספר הבז'", ואשר פורסם היום הכלכלה האמריקאית ממשיכה לגדול, אך בקצב איטי, ונדחפת על ידי הפעילות במפעלים. פעילות הייצור המשיכה לגדול וההוצאה בענף הקמעונות נותרה יציבה. שוק הדיור נותר חלש. הגיוסים בשוק העבודה נותרו חלשים אף הם.

מספר בכירים בבנק הפדרלי רמזו כי הבנק יציע צעדים נוספים להקלה במדיניות המוניטרית. אחד מהבכירים אף אמר כי רצוי שהבנק יחל בתוכנית של רכישת אג"ח ממשלתיות בשווי 100 מיליארד דולר בחודש. על אף שהפרטים עדיין לא סוכמו, הדעה הרווחת בקרב בכירי הבנק היא שהכלכלה האמריקאית חלשה דיה ויש צורך בתמיכה נוספת מצד הבנק - קרוב לוודאי באמצעות רכישת אג"ח ממשלתיות.

בזירת הדו"חות, אי-ביי תפרסם את דו"חותיה בתום המסחר, לאחר שוולס פארגו ומורגן סטנלי כבר פירסמו את דו"חות הרבעון.

מחכים לג'ובס

מורגן סטנלי דיווח על הפסד נקי של 91 מיליון דולר, או 7 סנט למניה ברבעון השלישי, בהשוואה לרווח נקי של 498 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשם מורגן סטנלי רווח של 313 מיליון דולר ברבעון השלישי, או 5 סנט למניה, וזאת בהשוואה לרווח של 936 מיליון דולר, או 50 סנט למניה, ברבעון המקביל. אנליסטים צפו רווח של 15 סנט למניה. הכנסות הבנק בתקופה המדווחת הסתכמו ב-6.8 מיליארד דולר - לעומת 8.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2009.

בנק וולס פארגו, לעומת זאת, דיווח היום על רווח שיא של 3.34 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2010, הודות לשיפור בתנאי האשראי. הרווח הנקי של הבנק ברבעון השלישי הסתכם ב-60 סנט למניה, עלייה של 7% - לעומת רווח של 3.24 מיליארד דולר, או 56 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-20.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי - לעומת הכנסות של 22.47 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אנליסטים צפו לבנק רווח נמוך יותר של 55 סנט למניה, והכנסות של 20.98 מיליארד דולר.

בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, העלתה את תחזית הרווח שלה לשנת 2010 לאחר שחזרה לרווחיות ברבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי של בואינג הסתכם ב-837 מיליון דולר, או רווח של 1.12 דולר למניה - לעומת הפסד של 1.56 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2009. נתונים אלה עלו על תחזיות האנליסטים, שציפו לרווח של 1.07 דולר למניה. הכנסות החברה עלו ב-1.7% והסתכמו ב-17 מיליארד דולר - גם כן גבוה מן התחזיות. בואינג העלתה את תחזית הרווח שלה לשנת 2010 וכעת היא צופה כי רווחיה לשנת 2010 יגיעו לכדי 4 דולר למניה - 20 סנט יותר מההערכות הקודמות.

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס צפוי להציג גירסה חדשה למחשב המקינטוש הנייד ולהוסיף כמה מאפיינים חדשים לתוכנה שלו כדי לרענן את המוצר השני הנמכר ביותר של החברה, כך דיווחה בלומברג. ג'ובס, אשר צפוי להופיע מאוחר יותר היום באירוע במטה אפל בקליפורניה, יציג קרוב לוודאי שידרוג למק-בוק אייר נטבוק, כך אמר קולין גיליס, אנליסט מחברת BGC פרטנרס לבלומברג. אפל צפויה להציע "הצצה חטופה למאפיינים החדשים של מערכת ההפעלה של המק", לפי ההזמנה לאירוע.

גולדמן סאקס, אשר דיווח אתמול על ירידה של 40% ברווחיו הרבעוניים, הפריש בתשעת החודשים הראשונים של השנה 13.1 מיליארד דולר לטובת שכר ובונוסים לעובדיו - ירידה של 21% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, כך דיווחה בלומברג.

ה-FDA החליט באופן מפתיע לאחר המסחר אמש כי הוא לא מעניק אישור שיווק לביאטה חד שבועית, תרופה של אמלין, וכי הוא דורש ביצוע מחקר נוסף במינונים מקסימליים לבדיקת תופעות לוואי של הפרעות קצב בחולים. עד עתה לא היה סימן לכך במכתב התגובה שקיבלה החברה במארס האחרון וההערכה היתה כי בעיות ייצור בלבד עמדו מאחורי העיכוב הקודם. אמילין מוכרת ביאטה בכ-400 מיליון דולר בתמלוגים שנתיים. מניית החברה צונחת בכ-50%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully