וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי תל אביב: תסתכלו בפרטים הקטנים

מאת שלומית צור

21.10.2010 / 7:39

הקרקע של פרויקט גינדי תל אביב שייכת לעירייה - וקוני הדירות יידרשו לשלם שוב על הקרקע בעוד 89 שנה. גינדי: זה מקובל בפרויקטים רבים. העירייה: נחדש את החכירות לתקופה נוספת ב-2099

האם תשלום של 2 מיליון שקל עבור דירת ארבעה חדרים בפרויקט גינדי תל אביב מהווה את התשלום האחרון והסופי? אי אפשר לדעת. חברת גינדי השקעות מכרה כבר כ-200 דירות בפרויקט הענק - אך זכויות הרוכשים, מסתבר, לא מובטחות לתקופה בלתי מוגבלת.

קרקע הפרויקט, שבה שכן עד לפני שנים בודדות השוק הסיטוני, שייכת לעיריית תל אביב ובמסגרת העסקה שנחתמה בין העירייה לחברות הזוכות במכרז - גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן - הקרקע הוחכרה ליזמים לתקופה המסתיימת ב-2099, כלומר בעוד 89 שנה.

ארוע המכירות של "גינדי השקעות" בהיכל התרבות, אוקטובר 2010. אורי לנץ
את זה סיפרו לכם במרכז המכירות בהיכל התרבות בל אביב?/אורי לנץ

נתראה ב-2099

הרוכשים שקונים את הדירות בפרויקט חותמים על חוזה שבו מצוין כי הקונה רוכש מהמוכר "זכויות חכירה לתקופה המסתיימת ביום 31 באוגוסט 2099". 89 שנים יסתיימו אמנם רק עוד תקופה ארוכה, אך כמה מהרוכשים שקיבלו לידיהם את חוזי המכירה הביעו בפני החברה מורת רוח על כך שיורשיהם עשויים להידרש לשלם שוב בעבור הדירה.

נראה כי בסמוך לסיום תקופת החכירה ב-2099, ייאלצו בעלי הדירות לשלם דמי חכירה על הקרקע כדי להאריך את תקופת החכירה. בנוסף, ייתכן כי לקראת 2099 ייפגע שווי הדירות במתחם שכן הרוכשים לא ירצו לשלם מחיר מלא עבור דירות שכעבור זמן יצטרכו לשלם עליהן גם דמי חכירה גבוהים. חכירה אמנם נהוגה בחלק ניכר מהנכסים בישראל, אך המדינה יוזמת צעדים להעביר את הנכסים לבעלות רוכשי הדירות תמורת תשלומים לא גבוהים.

מגינדי השקעות נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב הודיעה כבר כי תפעל לחידוש והארכת החכירה לדירות המגורים בפרויקט לתקופה נוספת של 49 שנה בתום התקופה המקורית (לאחר 2099, עד 2148). הסכם החכירה הקיים ארוך מהמקובל. מדובר בחכירה המקנה הלכה למעשה זכויות זהות לבעלות.

"במדינה שבה יותר מ-92% מהקרקע נמצאים בבעלות רשויות שלטוניות (מינהל, קק"ל, רשות הפיתוח או רשויות מקומיות), זכויות חכירה ארוכות כפי שהן בפרויקט הזה הן דבר שבשגרה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה תחדש את החכירות לתקופה נוספת בהתאם לתנאים, לתמורה ולמועדים שיהיו נהוגים באותה עת בעירייה, בכפוף לאישור כל הגורמים המוסמכים נכון ל-2099, כנהוג בחידוש כל חכירה".

הליווי הבנקאי אינו תקף

בנוסף, הרוכשים הוחתמו על חוזים שבהם צוין כי בנק הפועלים הוא הבנק המלווה של הפרויקט, נתבקשו לחתום על חוזים מתוקנים שבהם לא מצוין כי הבנק הוא אכן הבנק המלווה.

בבנק הפועלים מסרו אתמול כי "ליווי פרויקט מתבצע לאחר שהפרויקט מקבל את היתר הבנייה הנדרש. הפרויקט המדובר עדיין לא קיבל היתר בנייה, ולכן בשלב הזה הליווי הבנקאי אינו יכול להיות תקף".

בחברת גינדי השקעות מסרו כי: "בנק הפועלים נבחר לממן את רכישת הקרקע בפרויקט בהיקף של מאות מיליוני שקל. בנוסף, דירקטוריון הבנק אישר העמדת ערבויות חוק מכר לרוכשי הדירות בפרויקט. כל רוכש דירה בפרויקט יקבל ערבות על מלוא התשלומים שישלם החל ממועד רכישת הדירה. לחברה אין צורך בקבלת ליווי בנקאי בשלב זה ואין ספק כי בבוא העת, כשנושא הליווי יהיה רלוונטי, החברה תפעל לקבלת מימון לפרויקט ללא כל קושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully