וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר דיון בתביעה ייצוגית: שטראוס הטעתה לקוחות בסימון התכולה בגביעי דנונה

הילה רז

21.10.2010 / 16:26

לטענת התובעת, שיווקה שטראוס את היוגורט בתכולה מופחתת זאת הקבועה בתו התקן הישראלי



בית המשפט המחוזי בחיפה אישר דיון בתביעה ייצוגית נגד חברת שטראוס גרופ המייצרת את היוגורט דנונה בטענה כי החברה שיווקה את היוגורט בתכולה מופחתת ושונה לעומת התכולה הקבועה בתו התקן הישראלי.



לטענת התובעת הייצוגית, לאה הראל, שטראוס הציגה את מוצריה כמוצרים בעלי תו תקן ישראלי אף שאין הם עומדים בדרישות התקנים הנוגעים למוצריה והתנהגות זו עולה כדי הטעיה. בתביעה שהגישה ב-2007 טענה הראל כי על סימון המוצרים חל תקן ישראלי רשמי אשר קובע כי "התכולה תסומן ביחידות נפח", היינו מ"ל, וכי שטראוס סימנה את המוצרים ביחידות משקל של גרמים.



השופט אלכס קיסרי ציין בהחלטה שנתן אתמול (לשון אינטרנט) כי שטראוס אכן הפרה את החובה החלה עליה לסמן תכולה ביחידות נפח.



השופט ציין בהחלטתו כי "טענת התובעת הייצוגית שקביעתה של הוראת סימון התכולה בתקן רשמי מחייב נועדה, בין השאר, לאפשר לצרכנים לכלכל את מעשיהם ובכלל זה, ואולי בעיקר, גם להשוות את מחיר המוצר למחירו של מוצר אחר, בין שהוא דומה ובין שהוא חליפי".



השופט הוסיף כי "יכולתו של הצרכן להשוות מחירים היא נשמת אפה של צרכנות, וכל הגבלה או מניעה של יכולת זו כמוה כפגיעה ביכולתו לקבל החלטות צרכניות מושכלות".



קיסרי דחה את טענת שטראוס כי הוראת התקן היא ארכאית וכי בפועל מרבית מוצרי היוגורט הדומים למוצריה סומנו בסימון משקל ולא בסימון נפח. השופט דחה טענה זו בין היתר לאחר ששטראוס עצמה החלה לסמן בשנה שעברה את המוצרים כנדרש בתקן.



לדברי השופט "העובדה ששטראוס החלה לסמן את המוצרים כדין היא הראיה לנחיצותה של התביעה ולכך שהדין הופר על ידן. השאלה אם, באיזה אופן ועד כמה יש לחייבן בנזקי הצרכנים היא עניין למשפט עצמו".



השופט קבע כי הקבוצה בשמה תנוהל התביעה הייצוגית היא קבוצת הצרכנים שרכשו את המוצרים בתקופה של שבע השנים שקדמו ליום לדצמבר 2007, מועד הגשת התביעה. הוא הטיל על שטראוס לשלם להראל שכר טרחת עורכי דינה בסך 25 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully