וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים דירה בי-ם? גם קרית יובל מתייקרת

שלומית קימרון

21.10.2010 / 16:30

קריית יובל בירושלים הופכת לשכונת יוקרה? דירות 4 חדרים בשכונה, שנחשבה בעלת במעמד סוציו-אקונומי נמוך, יימכרו במחיר של כ-2 מיליון שקל

במכרזי מינהל מקרקעי ישראל התקבלו תוצאות מפתיעות ההופכות באופן חד משמעי את שכונת קריית יובל, שעד עכשיו אופיינה כשכונה במעמד סוציו אקונומי נמוך עד בינוני, לשכונת יוקרה. מינהל מקרקעי ישראל שיווק שלושה מגרשים המוציאים לשוק הירושלמי 514 דירות.

במכרז אחד זכו חברת הבנייה יהודה רחמים וחברת ההנדסה דונה. גובה הזכייה עמד על 141 מיליון שקל (כולל מע"מ) ומעניק לשתי החברות זכויות לבניית 290 דירות - בתחשיב של כ-450 אלף שקל קרקע ליחידת דיור.

חברת יהודה רחמים בונה היום את פרויקט דה-סופרים במתחם משרד החוץ הישן בירושלים, סמוך לפרויקט משכנות האומה של חברת ב. יאיר. מחברת יהודה רחמים נמסר בתגובה כי לחברה תוכניות בניין עיר לבניית דירות בשטח עיקרי של 120 מ"ר נטו. מיקום הפרויקט, מסרה החברה, הוא על גבעה הצופה לבית הכרם ולכן החברה תידרש להשקיע הרבה כסף בתשתיות, בין היתר לסלילת כבישים. לפי חישובים שביצעה החברה, דירה כזו תימכר במחיר התחלתי של כ-2 מיליון שקל.

חברת חיים זקן היא זוכה נוספת במכרזי המינהל - לבנייה של 144 דירות תמורת כ-98 מיליון שקל (כולל מע"מ) בתחשיב של כ-680 אלף שקל קרקע ליחידת דיור. הערכות הן כי דירת ארבעה חדרים בשטח של כ-100 מ"ר תימכר במחיר של 1.7-1.8 מיליון שקל.

למכרז הוגשו 15 הצעות, בתחשיב של כ-1.4 מיליון שקל לדירה. בין החברות שהגישו את ההצעות היתה ב. יאיר. "אנחנו לא רואים שקיים שוק שמתאים לזוגות צעירים, אלא אם ישנה התארגנות מכוונת", אומר סמנכ"ל השיווק של ב. יאיר, נדב ליסובסקי. "אנחנו מחפשים קרקעות שניתן עליהן למכור דירות 4 חדרים במחירים של 1.4-1.6 מיליון שקל, ואנו לא רואים שיש כאלה בירושלים. כל קרקע שלא תהיה - המחיר יוקפץ והמדינה מעדיפה את המכרזים היקרים יותר, היא המרוויחה העיקרית, לא היזם שקנה ביוקר".

תקוות העמותות החברתיות הירושלמיות

שתי העמותות החברתיות של צעירים ירושלמים "התעוררות" ו"רוח חדשה" זכו גם הן המכרזי המינהל. עמותת התעוררות היא עמותה המורכבת ממתנדבים צעירים ויש לה ייצוג במועצת העיר ובאגודות הסטודנטים בעיר. עמותת רוח חדשה היא עמותה א-פוליטית הפועלת להשארת בוגרי מוסדות אקדמיים בעיר ומקבלת מענקים מהממשלה, מהעירייה ומתרומות. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כיהן כיו"ר העמותה עד שנבחר לראש העיר.

העמותות זכו על ידי חברת הנדל"ן טולוס בניין והשקעות במכרז לבנייה של 80 דירות ברחוב קוסטה ריקה במחיר של כ-34 מיליון שקל, לא כולל הוצאות פיתוח. קודם למכרז אירגנו העמותות קבוצת רוכשים המורכבת מצעירים (בין היתר כדי להדוף ניסיון של התארגנויות של עמותות חרדיות, כפי שנעשה בעבר), כאשר למעלה ממחצית הדירות שווקו במחירים של 1.75-1.245 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בשטח של 104 מ"ר. דירות 5 חדרים 125 מ"ר שווקו לפי כ-1.6 מיליון שקל.

את הפרויקט ליווה מטעם 'התעוררות בירושלים' ו'רוח חדשה' עו"ד עזרי לוי, ששימש בעבר מנהל הרשות לפיתוח ירושלים וכיום יועץ לעירייה בתחום הדיור בר השגה. אלישבע מזי"א, מנכ"ל 'רוח חדשה' מסרה כי "מדובר בניצחון מאוד משמעותי לעתיד העיר ובעיקר לעתיד הצעירים. רגע לפני שהאוכלוסייה הצעירה התייאשה מכל סיכוי לדיור בר השגה בעיר, הוכחנו שאפשר באמצעים יצירתיים לגבור אפילו על תוכניות ההשתלטות של המגזר החרדי על שכונות אשר צריכות להישאר במהותן פלורליסטיות".

מירב כהן, ממייסדות תנועת "התעוררות בירושלים" אמרה כי "זו הוכחה לכך שבכוחות מאוחדים ניתן להביא להוזלה במחירי הדיור בעיר ולהשאיר זוגות צעירים בירושלים. אנחנו נלמד מהניסיון הזה ונבחן אפשרויות דומות גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully