וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נקום מחר בבוקר לשביתה כללית במשק?

חן הלפרן

21.10.2010 / 17:30

הימים שהוקצבו לסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות תמו, וכעת נותר לראות האם יתממשו איומי השביתה הכללית. עופר עיני נפגש עם נציגי האוצר כדי לנסות ולהגיע להסכמות של הרגע האחרון

אם לשפוט לפי דברי הסתדרות העובדים, כבר מחר (שישי) עלול המשק הישראלי לעמוד לקראת שביתה כללית. סכסוך העבודה שהכריזה הסתדרות העובדים במגזר הציבורי לפני 14 יום יסתיים בעוד מספר שעות וייתכן כי בתומו, עם הכניסה ליום ה-15, יינקטו צעדים ארגוניים, לרבות יציאת המגזר לשביתה. הצדדים נפגשים הערב על מנת לנסות ולהגיע להסכמות שימנעו את נקיטת הצעדים.

ההכרזה על סכסוך העבודה הגיעה לאחר שהשיחות בין נציגי ההסתדרות לנציגי האוצר הגיעו למבוי סתום בכל הנוגע לדרישות ההסתדרות לתוספת שכר במגזר הציבורי. כזכור, במסגרת המשא ומתן בין משרד האוצר ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן והממונה על השכר באוצר, אילן לוין, דרשה ההסתדרות תוספת בעלות כוללת של 3.5% לשנה על פני שלוש שנות ההסכם (2009-2011) ואילו האוצר מצידו הציע תוספת שכר בעלות כוללת של 0.5% בלבד.

עם זאת אומרים בהסתדרות, כי למרות שימי סכסוך העבודה עומדים לקראת סיום, הם מעדיפים להגיע לפתרון ואינם מעוניינים לצאת לשביתה כללית במשק. כנשאלו נציגי ההסתדרות לעתיד הסכסוך באם יצאו ממו"מ ללא הישגים כלשהם, נמסר כי "אין ההסדרות עונה לספקולציות. נראה כיצד לפעול בתום הישיבה".

סכסוך העבודה, הוחל לפני שבועיים בכל משרדי הממשלה והגופים הממשלתיים, החברות הממשלתיות והרשויות המקומיות. באם תצא השביתה לפועל מדובר למעשה בשביתה כללית, בה ייקחו חלק כל משרדי הממשלה, לרבות משרדי החינוך, התקשורת, האוצר, המשפטים, הבריאות ומשרד מבקר המדינה, כל הגופים הממשלתיים כגון בתי החולים הממשלתיים, הרשות לני"ע והרשות השנייה, וכן כלל מוסדות הממשל, בהן מוסד הביטחון הלאומי, מד"א, בתי הזיקוק רכבת ישראל ועוד רבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully