וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני נותן לאוצר שבוע לפני שיתוק המשק

עידו סולומון

21.10.2010 / 21:00

הפגישה בין נציגי ההסתדרות לנציגי האוצר בנושא העלאת השכר במגזר הציבורי הסתיימה ללא תוצאות, ולמרות שההסתדרות יכולה להכריז על שביתה כללית - החליט עיני לתת לאוצר ארכה

הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר בנושא העלאת השכר במגזר הציבורי. למרות שלפי החוק רשאית ההסתדרות להכריז על שביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב, החליט יו"ר ההסתדרות עופר עיני לתת לאוצר ארכה נוספת בת שבוע על מנת למצות את המגעים בתקווה שהתערבותו של שר האוצר, יובל שטייניץ, תביא להתקדמות משמעותית.

במידה ולא יוסגו הסכמות, תהיה ההסתדרות רשאית לשתק את המגזר הציבורי. משרדי הממשלה, הביטוח הלאומי, בתי המשפט, פינוי הזבל ברשויות המקומיות, נתב"ג, נמלי הים, הרכבת, שירותי הדואר, בתי החולים (פרט לשירותי חירום) ומינהלות האוניברסיטאות - עשויים כולם להשתתף בשביתה.

עיני מאיים בשביתה מאחר שהממונה על השכר באוצר, אילן לוין, דחה את דרישת ההסתדרות להסכם תלת-שנתי לעובדי המגזר הציבורי, שכולל את דרישת ההסתדרות לתוספת שכר של 3.5% בשנה לעובדים (כמעט 10.8% בשלוש שנים). האוצר הציע מצדו תוספת שכר של כ-0.5% בשנה בלבד (1.5%-1.7% בשלוש שנים).

היקף תוספת השכר אינו הנושא היחיד שנמצא על שולחן הדיונים. באוצר מבקשים לדון גם בנושאים נוספים במסגרת ההסכם. בין היתר מבקשים באוצר להגדיל את הגמישות הניהולית של משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות, כדי שיוכלו לפטר עובדים שאינם מבצעים את תפקידם כהלכה ביתר קלות; לאפשר מתן תגמול כספי לעובדים ולמחלקות שהצטיינו בשירות לקוחות; ולהאריך את התקופה שבה עובדי מדינה חדשים מוגדרים עובדים ארעיים לפני שהם זוכים בקביעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully