וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקזיט הגדול של השנה מגיע מרעננה

גיא גרימלנד

22.10.2010 / 9:00

האקזיטים בשוק השבבים הישראלי לא נגמרו: PMC Sierra תשלם 300 מיליון דולר עבור וינטגרה מרעננה. זהו האקזיט הגדול ביותר שנרשם בשנת 2010 ואחד הגדולים של השנים האחרונות

כמעט שבועיים לאחר שנודע שוינטגרה עומדת להימכר לחברת PMC Sierra האמריקאית, הודיעה הלילה החברה האמריקאית כי היא רוכשת אותה עבור כ-240 מיליון דולר במזומן ועוד 60 מיליון דולר ב-2011 בתלות בביצועי המכירות של וינטגרה ב-2011, זאת בנטרול קופת המזומנים של וינטגרה בהיקף של 27 מיליון דולר.

בהודעת ענקית השבבים האמריקאית היא מציינת כי הרכישה של וינטגרה תחזק את תחום תשתיות לרשתות תקשורת מחשבים WAN (Wide Area Network – רשת תקשורת רחבה). סוכנות הידיעות רויטרס מציינת כי PMC Sierra ספגה פגיעה בתחום ה-WAN בתוצאות הרבעון השלישי ובצפי לרבעון הרביעי - והרכישה של וינטגרה צפויה לחזק אותה. בשיחת ועידה לאחר הרכישה ציינה PMC Sierra: "הדרישה לתשתיות רשתות תקשורת מחשבים רחבות - קטנה במהלך הרבעון השלישי בעקבות העובדה שמרבית הלקוחות שלנו הפחיתו ברמת המלאים".

PMC Sierra, אשר מייצרת שבבים המשומשים לאפליקציות של פס רחב ואחסון מידע, היא ספקית שבבים של כמה משחקניות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. בין היתר מדובר באלקטל לוסנט, סיסקו, HP ואחרים. וינטגרה, המעסיקה 165 עובדים, כשמרבית מרכז הפיתוח שלה ממוקם ברעננה ובאוסטין טקסס. החברה נוסדה בתחילת שנת 2000 על ידי קובי בן צבי ורוברט או'דל ששימשו בתפקידים בכירים במוטורולה.

כיום, מתמחה וינטגרה בפיתוח מעבדי גישה מהירים לרשתות תקשורת. מעבדים אלו מאפשרים לספקי תקשורת לעבור מרשתות קוויות לרשתות המבוססות על פרוטוקולי אינטרנט, את'רנט TDM - ATM ללא שינוי מהותי בטכנולוגיית ההפעלה. וינטגרה מציעה תוכנה המלווה את פיתוח שבב הסיליקון המתאימה למרבית המערכות המפותחות כמעט ללא צורך בשינוי.

בין המשקיעים בחברה נמצאים טקסס אינסטרומנטס, קרן ג'נסיס, קרן קונקורד, קרן מגנום, חברת מארוול גלילאו וקרן פלנוס. הקשר בין שתי החברות החל עוד לפני כמה שנים. PMC Sierra אפילו הפכה בשלב מסוים למשקיעה אסטרטגית בחברה, ובשנת 2005 השקיעה בה סכום של 2 מיליון דולר. באפריל 2010 בחרה החברה בחתמים ברקליס ודויטשה בנק לקראת הנפקה בנאסד"ק. בסופו של דבר בחרה החברה להימכר ולצאת להנפקה. וינטגרה עבר עמדה פעמיים לצאת להנפקה בנאסד"ק אבל זה לא יצא לפועל.

האקזיט של 2010

החברה גם פירטה את מחזיקי המניות שלה לפני הדילול שינבע מההנפקה, ומכאן גם אפשר לדעת כמה כסף בדיוק יגרוף כל משקיע ויזם בעקבות האקזיט. קובי בן צבי, מנכ"ל החברה, מחזיק ב-10.7% מהמניות. רורט או'דל, שותפו להקמת החברה בשנת 2000, מחזיק ב-6.5% . בנוסף, שורת יזמי היי-טק מוכרים הנמצאים בדירקטוריון החברה מחזיקים במניות: מתי קרפ אוחז ב-16.1% ממניות החברה כאשר חלק מהאחזקות הן באמצעות קרן קונקורד; צבי לימון מחזיק ב-13.2%, כאשר חלק מהאחזקות הן באמצעות קרן מגמה; ואילו אדי שלו, מחזיק ב-10.1% מהמניות, כאשר חלק מהאחזקות הן דרך קרן ג'נסיס. משמעות הדבר היא שקובי בן צבי צפוי לגרוף כ-30 מיליון דולר מהעסקה גם אדי שלו מקרן ג'נסיס פרטנרס יגרוף סכום דומה.

זוהי אינה הרכישה הראשונה של PMC Sierra ולמעשה היא אחראית לאקזיט גדול אחר שהתרחש באפריל 2007, אז רכשה את חברת הסטארט אפ הישראלית פסעבה עבור 300 מיליון דולר. מאז, הקימה PMC סיארה את סניף המו"פ הישראלי על בסיס פסעבה, כששני יזמים החברה ויקטור ויסלייב ואריאל מייסלוס עזבו לטובת הקמת סטארט אפ חדשים. זהו האקזיט הגדול ביותר שנרשם בשנת 2010 ואחד הגדולים של השנים האחרונות. ומעבר לכך, מדובר מסוג האקזיטים שקרנות הון סיכון ישראליות כבר מזמן לא חוו, עם מכפיל השקעה מצוין, לאחר שוינטגרה גייסה עד היום 46 מיליון דולר. בהנחה שתג המחיר אכן יגיע ל-300 מיליון דולר (תלוי במכירות וינטגרה), אזי מדובר במכפיל של פי 5 לכל המשקיעים.

זאת גם ההוכחה שעדיין לא נס ליחן של חברות השבבים הישראליות. בשנים האחרונות מעדיפים משקיעי הון סיכון לתת משקל יתר לחברות אינטרנט, תוכנה ארגונית ופלטפורמות IT, וישנן פחות השקעות בחברות שבבים. אבל העסקה הנוכחית מוכיחה שאפשר להגיע לאקזיטים גדולים גם בתחום השבבים שיש לחברת הסטארט אפ הישראלית טכנולוגיה יחודית עם לקוחות מבוססים שמאמינים בה. עסקה זו גם מלמדת כי לא כל חברות הסטארט אפ משנת בציר 2000, בדומה לוינטגרה, נידונות לכלייה. וינטגרה עברה לא מעט קשיים בשנים האחרונות. היא שרדה את בועת הדוט.קום והמשבר הקשה בשוק התקשורת בשנים 2001 עד 2003. ב-2005 שינתה כיוון ומאז היא הולכת וצומחת. ההערכה היא שוינטגרה תמשיך לפעול בישראל, ותהווה כעת מרכז פיתוח נוסף ל-PMC Sierra בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully