וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ה-G20 הסכימו על הצורך לצמצם את חוסר האיזון המסחרי

ניו יורק טיימס

23.10.2010 / 16:53

לקראת פסגת ה-G20 בחודש הבא אישרו נציגי המדינות הצעה אמריקאית להפגת המתיחות סביב שערי המטבע



נציגי מדינות ה-g20, בפגישתם בדרום קוריאה, הסכימו ביום היום בבוקר טנטטיבית על הצורך לצמצם את חוסר האיזון המסחרי בין כלכלות העולם, זאת כחלק מפשרה אמריקאית בניסיון להפיג את המתיחות סביב שערי המטבע - שאיימה לפגום בהתאוששות הכלכלית העולמית.



ממשל אובמה דחק ביום שישי בנציגי המדינות להסכים לרסן את העודפים והגרעונות שעשויים ליצור את המשבר הפיננסי הבא.







דרום קוריאה גיבתה את ההצעה, שכוללת מגבלות מספריים, ובתוך זמן קצר זכתה לתמיכת בריטניה, קנדה ואוסטרליה. ההצעה זכתה ליחס אמביוולנטי מצד גרמניה ויפן, שתי כלכלות ייצוא גדולות. סין, שקרב המטבע שלה מול ארה"ב איים לפגוע בשיתוף הפעולה הכלכלי העולמי, נמנעה מנקיטת עמדה פורמלית.



לאחר שעות ארוכות של פגישות ודיונים שהתמשכו עד שעות הבוקר הקטנות, הסכימו נציגי ה-g20 על היעד של "לצמצם את חוסר האיזון" - מבלי להציב יעד סצפיצי - וקראו לקרן המטבע הבינלאומית לבחון את הגורמים למצבים של "חוסר איזון מתמשך". טיוטת ההצהרה, שתאושרר מאוחר יותר, תכלול גם קריאה למדינות "להימנע מפיחות תחרותי" של מטבעותיהן, אמרו פקידי ממשל.



הדיונים הממושכים והסוערים לעיתים, ממחישים את הקושי ההולך וגדל בהשגת שיתוף פעולה בקרב מנהיגי ה-g20, כולל הנשיא אובמה, שייפגשו בחודש הבא בסיאול, דרום קוריאה. אך ההסכם עשוי להיות חיוני במניעת פריצת "מלחמת מטבעות" כפי שהתריעה ברזיל, שנעדרה מהפגישה שנערכה בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully