וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 75% מהיהודים רוצים לראות חרדים עובדים

צבי זרחיה

23.10.2010 / 19:01

שלושה מכל ארבעה יהודים תומכים בהקטנת המימון לישיבות כדי לגרום לחרדים לעבוד - כך עולה מנתוני עמותת חדו"ש. מנכ"ל העמותה: "החוק למתן קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים יהרוס את כלכלת ישראל"

שלושה מכל ארבעה יהודים בישראל תומכים בהקטנת המימון לישיבות כדי לגרום לגברים חרדים לצאת לעבודה - כך עולה ממחקר מדד הדת והמדינה לקיץ 2010 שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון. המחקר מתבסס על מדגם מייצג גדול במיוחד של 800 איש.

כפי שפורסם ב-TheMarker, מחר (יום א') תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק עוקף בג"ץ למתן קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים, שלהם 3 ילדים ואין להם רכב. סיעות יהודת התורה וש"ס מאיימות להצביע נגד תקציב המדינה בקריאה השנייה והשלישית בסוף דצמבר 2010 אם הצעת החוק הזו לא תתקבל עד למועד זה בקריאה השנייה והשלישית.

המדובר בעלייה של 7% מ-68% במדד חורף 2010 ל-75% במדד קיץ 2010. בין התומכים בהקטנת המימון לישיבות ולמשפחות מרובות ילדים: 92% מהחילונים, 96% מהעולים, 82% מהמסורתיים ויותר מחצי מהמשיבים הדתיים, 54%.

"פיגוע בכלכלה הישראלית"

מהסקר עולה כי 86% מבוחרי הליכוד ו-95% מבוחרי ישראל ביתנו תומכים בהקטנת המימון לישיבות כדי לגרום לגברים החרדים לצאת לעבודה. זאת, בניגוד מוחלט לכוונת הממשלה לתמוך בהצעת חוק עוקף בג"ץ שינציח את קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב אורי רגב, אמר כי "השם הנכון להצעת החוק הוא החוק להרס כלכלת ישראל. אין גבול לציניות של הפוליטיקה הקואליציונית. ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ נכנעים לדרישת התועבה החרדית. אסור לועדת השרים לאשר את החוק הזה ובכך למכור את עתיד הילדים של כולנו".

לדברי רגב, "גם בוחרי הקואליציה מבינים שקצבת הבטחת ההכנסה לאברכים היא מהתמיכות המזיקות ביותר למשק. הקצבה גורמת ישירות לכך ש-11 אלף אברכים ו-11 אלף נשותיהם נשארים מחוץ לשוק העבודה. בכך היא מהווה פיגוע מתמשך בכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully