וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגוד העניינים של עופר עיני

עידו סולומון

24.10.2010 / 8:15

בקרב עובדי מכתשים אגן עולה התהייה האם קרבתו של יו"ר הסתדרות העובדים לבעלי אי.די.בי נוחי דנקנר עלולה להפריע למאבקו בשמם. מתברר כי בנו של עיני, עומרי, תיפקד עד לאחרונה כבכיר באי.די.בי תיירות

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מייצג את עובדי מכתשים אגן שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר במשא ומתן עם הנהלת החברה, על רקע הכוונה למכור את מכתשים אגן לחברה הסינית כמצ'יינה והחשש של העובדים מפיטורים נרחבים. כעת מתברר שעיני עשוי להיות במצב של ניגוד עניינים בכל הנוגע למגעיו עם קבוצת אי.די.בי: בנו, עומרי עיני, שימש עד לאחרונה עוזר למשנה מנכ"ל אי.די.בי תיירות.

ביום שני שעבר הודיעה אי.די.בי תיירות על הפעלת תוכנית אינטגרטיבית להשלמת תהליך המיזוג של הקבוצה. במסגרת התוכנית צומצם המטה הניהולי של החברה. בין היתר עזבו את החברה המשנה למנכ"ל אריה אור, ועוזרו עומרי עיני.

זהו אינו הקשר היחיד בין יו"ר ההסתדרות לדנקנר. מנכ"ל אי.די.בי ויד ימינו של דנקנר, חיים גבריאלי, מיודד עם עיני עוד מהתקופה שבה שימש עיני יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, לפני כעשור. גבריאלי גם ייצג את קבוצת אי.די.בי במו"מ שניהלו עיני והנהלת שופרסל בפרשת פיטורי הסדרניות שמעסיקות חברות המזון בסניפי הרשת.

בקרב עובדי מכתשים אגן היו שתהו השבוע אם הקרבה בין עיני ודנקנר, והעובדה שבנו של עיני מועסק בקבוצה שבשליטת דנקנר, ישפיעו על נכונותו להפעיל את מלוא כובד משקלו ולהשיג את המרב עבור עובדי החברה במשא ומתן מול ההנהלה.

בשבוע שעבר הודיעו נציגי העובדים במכתשים אגן כי בכוונתם לפתוח בקמפיין ציבורי נרחב נגד מכירת החברה ונגד בעל השליטה דנקנר, ואף שכרו לשם כך משרד יחסי ציבור. מי שעצר את המהלך בצעד של הרגע האחרון היה יו"ר ההסתדרות, שקיים ביום שלישי שעבר פגישה עם בכירי החברה ונציגי העובדים במטרה לגשר על הפערים.

אמנם הפגישה הסתיימה ללא הכרעה אך הצדדים הצליחו להגיע לפשרה זמנית - הנהלת אי.די.בי הודיעה על השעיית המכירה של מכתשים אגן והוועדים הודיעו שישהו את הקמפיין המתוכנן למשך שבוע.

בהודעה שפירסמו בתום הפגישה, הביעו הצדדים תמימות דעים בנוגע לצורך לערוך תוכנית התייעלות במכתשים אגן מתוך דאגה ליכולת התחרות של החברה בשווקים הגלובליים, מתוך דאגה לעובדיה ומתוך רצון להגיע לרגיעה מהירה ביחסי העבודה. לאור הסכמה זו הוחלט כי ועדי העובדים ונציגי מרחבי ההסתדרות, בפיקוח יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ינהלו משא ומתן אינטנסיבי בן שבוע עם נציגי ההנהלה על תוכנית ההתייעלות.

מההסתדרות נמסר: "בנו של עיני לא מועסק יותר בקבוצה, ובכל מקרה עיני ימשיך לייצג נאמנה את העובדים".

דובר חברת אי.די.בי מסר: אריה אור שכיהן עד לאחרונה כיו"ר דיזנהאוז יוניטורס גייס לפני פחות משנה את עומרי עיני כעוזרו האישי למשרת אמון וזאת לאור ההיכרות האישית ביניהם. כחלק ממהליכי הרה ארגון בקבוצת התיירות החליט אור לפני כמה שבועות לפרוש מהחברה. עקב כך גם עומרי עיני סיים את תפקידו בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully