וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסייע לרוכשי דירות באזורי עדיפות?

צבי זרחיה

24.10.2010 / 8:31

לפי הצעת חוק שתועלה היום להצבעה, יוכל חסר דיור לקבל הלוואה נוספת מהבנקים, בריבית הממוצעת של המשכנתאות, על מנת לרכוש דירה באזורי עדיפות לאומית

חסר דירה שירכוש דירה באזורי עדיפות לאומית, יקבל סיוע מיוחד מהמדינה - כך עולה מהצעת חוק שהגישו הח"כים יצחק וקנין ואמנון כהן (ש"ס) ועליה חתמו עוד 27 ח"כים. ההצעה תועלה היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק קובעת כי חסר דיור יוכל לקבל הלוואה נוספת מהבנקים (בנוסף למשכנתא), בריבית הממוצעת של הבנקים למשכנתאות, ולא יותר מריבית של 4% בשנה. כמו כן, המדינה תסבסד את החזרי המשכנתא, כל עוד הדייר יחזיק בנכס או יגרור את ההלוואה לנכס אחר באיזור עדיפות לאומית. הצעת החוק נועדה, לדברי הח"כים, ליצור תמריץ למשיכת אוכלוסייה לאזורי הפריפריה ולמנוע הגירה שלילית של אוכלוסיה חזקה מאזורים אלה.

ועדת השרים לחקיקה תדון גם בהצעת חוק אחרת העוסקת בדיור, שלפיה הממשלה תספק מדי שנה פתרונות דיור ציבורי ל-25% מכלל האוכלוסייה הממתינה לכך. שני שלישים מהפתרונות האלה ינתנו באזורים שבהם ריכוז העולים מהווה לפחות 10% מכלל האוכלוסייה באותו יישוב. ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ רוברט טיבייב (קדימה), קובעת כי משך תקופת השכירות בדיור הציבורי יהיה 10 שנים, עם אפשרות להארכה לחמש שנים נוספות - לעומת תקופה של חמש שנים הקבועה כיום, עם אפשרות להארכה של חמש שנים נוספות. פתרונות הדיור ינתנו באזורים שבהם יש ריכוז גבוה של נזקקים לדיור, ותוכניות המתאר יקחו בחשבון את צרכיה של האוכלוסיה המקומית.

ח"כ מירי רגב (הליכוד) תעלה היום לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק, שלפיה תינתן העדפה בשירות הציבורי לתושבי פריפריה, עיירות פיתוח ושיקום שכונות - כך ש-10% מהמשרות יופנו לאזרחים אלה. לפי הצעתה של רגב, יערך חיפוש יזום של מועמדים למשרות בשירות הציבורי מאזורים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully