וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפיגוע הדולר נסחר ברמה של 4.595 שקלים במסגרת המסחר באופציות

ליאור כגן

27.1.2002 / 14:52

גיפט: קיימת אפשרות לתיקון טכני לרמות של 4.55 שקלים, אך הכיוון הוא של המשך הפיחות לרמות של 4.62-4.65 שקלים


הדולר נסחר סביב רמה של 4.595 שקלים במסגרת המסחר באופציות הדולריות, נמוך במעט מהשער היציג שנקבע ביום שישי על רמה של 4.596 שקלים.

השבוע צפויים מספר אירועים העשויים להשפיע על המסחר בדולר: מחר יודיע נגיד בנק ישראל, דוד קליין, על גובה הריבית במשק, שלפי הערכות תישאר ללא שינוי; ביום שלישי תפקע סדרת האופציות הדולריות של חודש ינואר שעשויה לגרום לירידה טכנית בשער הדולר. כמו כן יימשכו המגעים לאישור התקציב והקיצוצים לשנה הנוכחית.

הפעילים בשוק המט"ח מתקשים להעריך את המשך המגמה בדולר, אם כי רוב ההערכות מדברות על המשך הפיחות בשער השקל. כלכלני גיפט מעריכים גם הם כי המגמה היא של המשך הפיחות. להערכתם, ייתכן תיקון טכני לרמה של 4.55 שקלים, אך הכיוון הוא לרמות גבוהות יותר של 4.62-4.65 שקלים.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי צפוי המשך של גל הפיחות לרמות של 4.6-4.7 שקלים בשבועות הקרובים. להערכתם, גל זה צפוי להיבלם, גם ללא העלאת ריבית בנק ישראל. בבנק מציינים, כי בהמשך צפוי ייסוף מסוים ושוב גל חדש של פיחות במחצית השנייה של השנה. להערכתם, ריבית בנק ישראל צפויה לעלות לקראת סוף השנה עם התגברות הציפיות להעלאת הריבית בארה"ב.

בבית ההשקעות מיטב סבורים כי השבוע הנוכחי יעמוד בסימן החלטת נגיד בנק ישראל בנוגע לריבית, פקיעת אופציות הדולר-שקל, והמרות מט"ח המאפיינות את סוף החודש. הם מציינים כי גורמים אלו עשויים להביא לייסוף של השקל מול הדולר, אך לא לזמן רב. להערכתם, הכיוון הבסיסי הוא המשך פיחות השקל לרמה של 4.70-4.80 בשבועות הקרובים. כלכלני מיטב מעריכים כי השבוע ינוע הדולר בטווח מחירים של 5.56-4.64 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully