וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו בניגוד עניינים מול חברות הגז והנפט"

ניגוד עניינים אצל ראש הממשלה בנושא תמלוגי הגז? מכתב שהוגש לנתניהו מבקש מראש הממשלה שלא לקיים קשר עם יועצו שעיה סגל, המסייע גם בעסקיו של יצחק תשובה, בשל החשש מניגוד עניינים. לשכת רה"מ: "סגל מעולם לא פנה לנתניהו בנושא"

תנועת אומ"ץ ביקשה הבוקר (ראשון) מראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקיים קשר עם יועצו הכלכלי שעיה סגל בנושאי התמלוגים ו/או בכל נושא אחר הקשור בעסקיו של יצחק תשובה, זאת משום שסגל פועל גם כיועצו של תשובה.

"בימים אלה, בהם נאבקת המערכת הפוליטית בישראל בשאלת הגדלת גובה התמלוגים שעל בעלי הזיכיונות לחיפושי נפט וגז לשלם לקופת המדינה, אנו עדים למצב מוזר הכרוך, לכאורה בניגוד לחוק, בניגוד עניינים בו אתה מצוי, בגלל פעילותו של הלוביסט שעיה סגל", כתבו בתנועת אומ"ץ לראש הממשלה.

בתנועה התייחסו במיוחד לכללים האוסרים על ניגוד עניינים, שקבעו כי אסור לעובד ציבור להגיע למצב בו הוא עלול להימצא במצב של חשש סביר מהשפעה לא ראויה על קבלת ההחלטות, "והנה מסתבר כי דווקא בחצרך מתרחש מצב ברור של חשש לניגוד עניינים" נכתב.

"הלוביסט והיועץ שעיה סגל, מבאי ביתך ומשרדך, מגדיר את עצמו בתקשורת כיועץ אסטרטגי לך וגם לרעייתך", כתבו לראש הממשלה, "והנה, בשעה שמר סגל ממלא את התפקיד החשוב הזה, הוא משמש במקביל גם כיועץ האסטרטגי של מר יצחק תשובה במסגרת מאבקו נגד הגדלת התמלוגים לבעלי הזיכיונות לחיפושי גז".

יו"ר הנהלת אומ"ץ אריה אבנרי, החתום על המכתב, אף המשיך וציין את התגלגלות האירועים האחרונה בוועדת הכלכלה, אשר לדבריו היא שהובילה לשאלות הקשות נגד ראש הממשלה. "על פי מה שפורסם בתקשורת ומעולם לא הוכחש, אתה הבטחת לחבר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן (התומך בהגדלת התמלוגים) כי הוא יכהן כיו"ר הוועדה במקומו של ח"כ אופיר אקוניס (המתנגד להגדלת התמלוגים) ונחשב למקורב אליך", נכתב, "והנה בשעה שהגיע מועד החילופין הצעת לח"כ שאמה-הכהן תפקיד חלופי של סגן שר ובלבד שיוותר על תפקיד יו"ר הוועדה". אבנרי שואל - האם יועצו של נתניהו השפיע על קבלת החלטה זו.

לדברי אבנרי, "האם יש בכוונתך להגדיל את ההוצאות מתקציב המדינה לצורך מימון משרה נוספת בלתי חיונית של סגן שר רק כדי לאפשר לאילי הון דריסת רגל חופשית בוועדת הכלכלה? האם מר שעיה סגל השפיע עליך, מטעם לקוחו יצחק תשובה?".

לשכת רה"מ: "סגל לא שוחח עם נתניהו בנושא"

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "שעיה סגל מעולם לא פנה ולא העלה ולא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא כלשהו שקשור לתחום הגז הטבעי או התמלוגים. נושא זה נידון אך ורק במסגרת הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים, ובראשם ועדה מקצועית עצמאית שתגיש את המלצותיה לראש הממשלה. גם ההחלטה לגבי תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה אינה קשורה לשעיה סגל, אלא לשיקולים של סיעת הליכוד בכנסת, ואין לו שום השפעה עליה".


עדכון ראשון - 12:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully