וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמי המגורים עוברים לדרום ת"א

רז סמולסקי

25.10.2010 / 8:25

תנובה מציעה 6 דונם בת"א עבור כ-30 מיליון שקל. המגרש נמצא במתחם מבואות יפו, שם מתוכנן מתחם מגורים ועסקים, וההערכה היא כי המתחם יחל להתפתח בעוד שנים ספורות

חברת תנובה מציעה למכירה מגרש בן 6 דונמים בפינת רחובות הרצל והתחייה בדרום תל אביב, במחיר המוערך ב-27-32 מיליון שקל.

באזור מוסכים, בתי מלאכה, תעשייה ובנייני משרדים בגובה של 3-6 קומות, והוא נשכח על ידי היזמים עד לפני כשלוש שנים, אז החלו אמנים להסב את בתי המלאכה ללופטים. מקרה בולט הוא זה של משפחת קסטיאל, שפתחה במקום מתחם ריהוט ועיצוב על 3.5 דונמים ובשטח של 4,000 מ"ר בנוי.

אלא שהמתחם, בין דרך ירושלים, שדרות בן צבי והרחובות אילת והרצל, רחוק עדיין ממימוש הפוטנציאל שלו. במסגרת תוכנית עירונית המכונה מבואות יפו עתיד האזור להיהפך מאזור של מלאכה לאזור מגורים, מסחר ותעסוקה. ההתחדשות הזאת תחל בשנים הקרובות, עם אישורן של כמה תוכניות בניין עיר שיהפכו מגרשי תעשייה ומוסכים לבנייני מגורים.

סמוך למגרש של תנובה בוצעו באחרונה שתי עסקות משמעותיות: בספטמבר 2009 רכשה קרן ריאליטי מגרש של בזק בשטח של כ-33 דונם ב-44.5 מיליון שקל, שנמצא בהליך ראשוני של שינוי ייעוד למגורים; בנובמבר 2008 רכש בנק דיסקונט בניין משרדים בשטח בנוי של כ-5,000 מ"ר בהרצל 156 מדלק נדל"ן ב-42 מיליון שקל.

"אני מעריך שזהו אזור מתפתח מבחינת מגורים, יזמים רבים מתעניינים ברכישת קרקעות באזור", מציין המתווך אסף שמר. "תל אביב מתרחבת דרומה, ואחרי פלורנטין מדברים על הגוש הבא, בין שלמה, קיבוץ גלויות ודרך בן צבי".

למרות ההזנחה, היזמים מוצאים באזור עניין: "מה שמאפיין את האזור זה קרקעות גדולות שאפשר ליזום עליהן פרויקטים למאות יחידות דיור. בתל אביב זה אפשרי רק בדרום", מוסיף שמר.

עם זאת, הערכת השווי של מגרשים מהסוג הזה היא בעייתית שכן הם עדיין לא מיועדים למגורים.

תוכניות המגורים רחוקות ממימוש, אך ההתפתחות המסחרית ניכרת. דודי וינרב מחברת אינבסטים לייזום ושיווק נדל"ן החליט לרכוש כ-1,500 מ"ר בנוי בחללי תעשייה ולהסב אותם למשרדים עבור אמנים, אדריכלים ומעצבים באזור קיבוץ גלויות. "הגענו לשם כי זה אזור מתפתח. יש נגישות טובה מאיילון, והמחירים לשוכר הרבה יותר אטרקטיביים מבמרכז העיר", הוא אומר. "מי שמסתכל על התהליכים בשוק הנדל"ן רואה שההתפתחות נודדת לאזור הזה".

על העסקות למכירת הנדל"ן של תנובה אחראי שי אבא, בנקאי השקעות בכיר באייפקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully