וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' פותחת מלחמה בדנקנר ובמכירת מכתשים

צבי זרחיה

25.10.2010 / 11:50

מצבה של מכתשים אגן הגיע לוועדת הכספים וח"כ יחימוביץ' ניצלה את הבמה ופתחה בחזית מול נוחי דנקנר. "תרומות של 100 מיליון שקל זה כסף לגרעינים לעומת ההרס במכירה לסינים", אמרה. יו"ר כור: הרוב לא יפוטר

"נוחי דנקנר מצייר את עצמו כמוביל והוא נהנה מכוח משליטה של אחד האנשים החזקים במשק. הוא תורם 100 מיליון שקל בשנה שבאים מכיסם של בעלי המניות ולכן לא פלא שראשי הערים מדברים בשבחו כי הוא תורם להם רבות. סכום התרומות של 100 מיליון שקל זה כסף לגרעינים ופיסטוקים לעומת ההרס והחורבן בהעברת השליטה במפעל מכתשים אגן לסינים" - כך אמרה היום חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת.

יחימוביץ' הוסיפה כי "אני מצפה מנוחי דנקנר להפגין אחריות לאומית. לא לעשות אקזיט פיננסי במפעל מפואר. צריכים לא להניח לו. זה לא יעבור בשלום". חברת הכנסת פנתה לעמי אראל, יו"ר כור, החברה האם של מכתשים, שהשתתף בדיון ואמרה לו: "אתם לא רוצים דיון בתקשורת".

אראל, מצדו, אמר כי "הרוב המכריע של עובדי מכתשים אגן ימשיך לעבוד במפעלים גם לאחר מכירתם לחברה הסינית כמצ'יינה". לדבריו, "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הוועד מקיימים הידברות על מנת להביא למצב שהמהלך יהיה של פרישה ולא מהלך של פיטורים. התנאים יינתנו לעובדים מתוך התחשבות והבנה שיש פה בעיות אנושיות קשות".

אראל מסר כי "פרישת העובדים תתבצע על פני שנים. העובדים שפרשו יקבלו פיצויים משמעותיים הרבה יותר מאשר על פי חוק והסכמי עבודה. אנו מקימים מו"מ עם העובדים בימים אלה והכוונה שלנו לסיימו בהצלחה. אין מדובר בסגירת מפעלים לא כעת ולא אחרי ביצוע העסקה".

בהתייחסו למו"מ עם החברה הסינית אמר כי "הדרך לעשות את העסקה עדיין רחוקה, אבל איני יודע אם תתבצע. אם תתבצע המכירה נמשיך להיות פעילים בחברה ונחזיק ב-30% מהמניות".

לדבריו, מכתשים אגן נדרשת לתהליך התייעלות בין אם תהיה עסקה לבין אם לא תתבצע עסקה: "מכתשים אגן תמשיך לייצר בישראל בין אם תהיה עסקה או לא. נעשה מאמץ להחזיר את החברה לפסים של צמיחה".

יהודה דדון ממלא מקום יו"ר ועד עובדי העובדים אמר כי "במפעל מועסקים 1,800 בעלי משפחות ועוד 1,200 עובדים במעגל חיצוני. בעבר עובדי מכתשים הקריבו את חייהם על מנת שהמפעל ישאר כדי שיהיה מקום עבודה לדור הבא ולצעירים. נדרשת הידברות עם ידיים נקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully