וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון לרשות המסים: הורידו המכס על החמאה

חן הלפרן

25.10.2010 / 15:23

המחסור בחמאה מורגש כנראה גם במקרר של משרד החקלאות. בעקבות ההצלחה עם הורדת המכס על העגבניות, פנה שר החקלאות לרשות המסים בבקשה שיורידו את המכס על החמאה

החמאה בקרוב תשוב למקררים? שר החקלאות שלום שמחון פנה היום (שני) לרשות המסים בבקשה להוריד המכס המוטל על ייבוא חמאה, וזאת לנוכח המחסור שהורגש בה בחודש האחרון. כך, בימים האחרונים דיווחו צרכנים על כך שברשתות שיווק שונות נגמר מלאי החמאה ותהו על החסר.

לפי הודעתו של שמחון, המחסור בחמאה נובע מגלי החום שפקדו את ישראל בקיץ וגרמו לתפוקה נמוכה של חלב וכיוצא מזאת כעת גם בחמאה ועל כן הינו מבקש להוריד את המכס.

המכס על החמאה, מוטל למעשה על החמאה תעשייתית, שהיא החמאה באריזות גדולות של יותר מקילו אשר משמשת לייצור כלל מוצרי חלב, הכוללים שומן וחמאה ביתית. על אריזות אלה עומד מס של 140%, אותו מבקש השר להוריד.

כזכור, לאחרונה נקט שמחון בצעד דומה לנוכח המחסור בעגבניות ועליית מחיריהן. שר החקלאות הורה לאנשי משרדו לפעול לביטול תשלום המכס על ייבוא העגבניות. כשבועיים לאחר בקשתו של שמחון החליט שר האוצר יובל שטייניץ להורות לבטל את שיעור המכס שעמד באותה העת על כ-90 אגורות לק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully