וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפות גבוהות: 150 טייסים רוצים אל על

זוהר בלומנקרנץ

25.10.2010 / 16:01

כל אחד רוצה להיות טייס. היערכות אל על לקראת עונת הקיץ רושמת היענות שיא בין המבקשים להפוך לטייסים כחול לבן - פי 10 מהכמות לה זקוקים בחברה

המצב החמור בשוק העבודה מרקיע שחקים: כ-150 טייסים הגישו את מועמדותם להיקלט בחברת אל על - פי עשר מהנדרש - כך נודע היום (ב') ל-TheMarker.

חברת התעופה החלה בתחילת החודש בהליך גיוס טייסים חדשים לשורותיה. המהלך החדש נובע מכמה סיבות: מחסור מסתמן עקב אי פתיחתם של קורסי הכשרה חדשים של טייסים בשנתיים האחרונות בחברה, פרישתם של טייסים ותיקים, גידול בפעילות עם מספר רב יותר של טיסות ויעדים בקוויה הבינלאומיים והקו הפנים ארצי החדש לאילת, ואפשרות להצטיידותה בעוד מטוסים.

באל על משרתים כיום כ-550 טייסים (קברניטים וקצינים ראשונים) אשר מתפלגים עפ"י ציי מטוסי בואינג מהדגמים השונים. הערכה היא, כי אל על תגייס עוד עשרות טייסים לשורותיה.

מדובר בשלב זה בתהליך מיון של מועמדים לקורס הכשרה שמתכננת אל על לפתוח בנתב"ג. עפ"י דרישות הסף, על הטייסים להיות בעלי אזרחות ישראלית, בוגרי ביה"ס לטיסה של חיל האוויר הישראלי או חיל אוויר זר או קורס טייס אזרחי של ביה"ס של חברת תעופה ישראלית או בינלאומית או מוסד אקדמי או השכלה תעופתית שוות ערך.

עוד נדרש מהמועמדים לשלוט בשפה העברית על בורייה ואנגלית ברמה טובה מאוד, וכן התחייבות להתגורר מגורי קבע בישראל לא יאוחר מיום תחילת הקורס. בנוסף נדרשים הטייסים לנסיון של 1,000 שעות טיסה לפחות, בדיקות רפואיות תקפות לטיס ומעבר מבחנים עיוניים.

מאל על נמסר בתגובה, כי "החברה החלה בהיערכות לקראת עונת קיץ 2011. במסגרת זו בוחנת החברה את האפשרות להכשיר טייסים נוספים בהתאם לצורך".

יו"ר ועד טייסי אל על, קברניט איתי רגב, אמר אתמול בתגובה, כי "ועד הטייסים עובד בשיתוף פעולה עם ההנהלה גם בנושא קליטת טייסים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully