וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: העלאת המשכנתאות לא תפגע בזוגות הצעירים

26.10.2010 / 10:05

שר השיכון הביע תמיכה בהוראה להעלות את הריבית על משכנתאות בריבית משתנה. "זה כלי שיכול להוציא משקיעים החוצה ולא יפגע במי שקונה דירה ראשונה"

שר השיכון, אריאל אטיאס, הביע הבוקר בראיון לתוכנית "מה בוער" לבגלי צה"ל" תמיכה בהחלטתו של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, להקשיח את התנאים לקבלת משכנתאות מעל 800 אלף שקל בריבית משתנה.

אטיאס ציין כי "אני מברך על הצעד של המפקח על הבנקים, כי הוא מבדיל בין בעלי דירה ראשונה לבעלי דירה שנייה. זה לא כולל את זכאי משרד השיכון. ב-2009 30% מהעסקות היו של משקיעים, לעומת 15% ב-2008. הצעדים האחרונים, כמו העלאת הריבית, פגעו בזוגות הצעירים".

שר השיכון הוסיף: "אנחנו יודעים שזה כלי שיכול להוציא משקיעים החוצה ולא יפגע במי שקונה דירה ראשונה. הטעות בעבר היתה שלא הבדילו בין רוכש דירה ראשונה לשנייה".

אטיאס התייחס למלאי הדירות הקיים בשוק: "חייבים להגדיל את ההיצע, וזה מה שעשינו בשנה האחרונה. הוצאנו למכרז 30 אלף יחידות דיור. בעשור האחרון לא היה תכנון מראש של אף ממשלה. יש קרקעות למכביר, אבל אין קרקעות מתוכננות. ככל שיהיו לנו תוכניות מאושרות ללא חסמים, נוכל להגדיל את ההיצע. המחירים עדיין גבוהם מאוד, והם יישארו כאלה אם לא נעשה צעדים משלימים. בירושלים יש בשכונת נווה יעקב דירות חדשות שנמכרות ב-800 אלף שקל".

בראיון לתוכנית הבוקר ב"גלי צה"ל", התייחס שר האוצר, יובל שטייניץ, לפעילות האוצר לטיפול בבעייית הדיור: "האוצר והממשלה כבר נקטו בצעדים כדי להרחיב את היצע הדירות. יש גידול של 20% בהשקעה בבנייה ב-2010. אנחנו יושבים על חבילה של צעדים, תוך שבוע-שבועיים נבוא עם חבילה של צעדים כדי לטפל בבעיית הדיור, שהפכה למרכזית בישראל. כבר עכשיו אנחנו כבר משווקים יותר דירות מאשר בארבע השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully