וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר יושב בצד והדולר מזנק

יעל פטר

26.10.2010 / 12:29

בנק ישראל הוציא לאחרונה מאות מיליוני דולרים על מנת לעצור את נפילת המטבע האמריקאי מול השקל - רובם ללא השפעה ממשית. אולם דווקא היום וללא התערבות הנגיד - מזנק הדולר בכמעט אחוז לעומת השקל

הדולר עולה ב-0.9% לעומת שערו היציג ונסחר ברמה של 3.632 שקלים לדולר. היורו עולה אף הוא ב-0.4% לעומת השער היציג ונסחר ברמה של 5.07 שקלים. בעולם, היורו נחלש מול הדולר בכ-0.3% לרמה של 1.39 יורו לדולר.

מחדרי עסקאות של חיסונים פיננסים נמסר כי בנק ישראל לא התערב היום בשוק המט"ח. העלייה בדולר יכולה להיות מוסברת על ידי התערבות של בנקים ישראלים המצטיידים בדולרים לקראת הרכישות של חברות הדלק הישראליות.

סוחרים בחיסונים פיננסים אומרים כי "מספר ימים לפני כל סוף חודש, חברות הדלק הישראליות נאלצות משיקולים טכניים, לרכוש דולרים לצורך רכישת מלאי הדלקים. להערכתנו, ברמת שערי הנפט הנוכחיים שהם גבוהים יחסית, היקף הרכישות יכול להגיע לכ-900-800 מיליון דולר בתוך שעות ספורות. הבנקים שיודעים שעומדות להתבצע עסקות כאלו רוכשים לעצמם מלאי דולרים בשוק - ייתכן והקפיצה בדולר בשעות הבוקר הייתה כתוצאה מכך".

מחדרי העסקות של חיסונים פיננסיים ניתן הסבר אפשרי נוסף: "באותה עת הייתה נפילה ביורו מול הדולר. יכול להיות שקרנות גידור ובנקים זרים ביצעו רכישות של דולרים בעקבות המגמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully