וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות

יעל פטר

26.10.2010 / 16:57

יום המסחר באחד העם ננעל במגמה שלילית על רקע החלטת הריבית של בנק ישראל אתמול. מדד ת"א 25 ירד ב-1%, ת"א 100 איבד 1.1% מערכו ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-2.2%

יום המסחר השלישי של השבוע בבורסה בתל אביב ננעל בירידות על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה והחלטת הריבית אתמול. מדד ת"א 25 ירד ב-1% וננעל ברמה של 1,261.8 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 1.1% וננעל ברמה של 1,163 נקודות, מדד הבנקים נחלש ב-1% ומדד מניות הנדל"ן איבד 2.2%.

נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר, הותיר את הריבית במשק לחודש נובמבר ללא שינוי ברמה של 2%, בהתאם להערכות של מרבית הכלכלנים. במקביל, פירסם בנק ישראל הנחיות חדשות לבנקים שנועדו לבלום את העלייה במחירי הנדל"ן. על פי הוראת בנק ישראל לבנקים השונים, נדרש מהם להגדיל את ההפרשות על הלוואות הניתנות בריבית משתנה. ההנחייה לא תחול על משכנתא שנלקחה בהיקף של פחות מ-800 אלף שקל.

ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל אמר היום, כי "ההוראה של בנק ישראל בנוגע לריבית למשכנתאות, לא תשנה את הביקוש לדירות, את גובה הריבית ואת מחירי הדירות. משמעות הצעד היא איום ואיתות מצד הנגיד כי הוא אינו מרוצה ממחירי הדירות. עם זאת, ייתכן והציפיות לצעדים נוספים של הנגיד בשוק הנדל"ן יבלמו את מחירי הדירות".

"בזירת המקרו העולמית, מאז ההודעה הקודמת - ההערכות צופות הרחבה כמותית משמעותית, כמו הדפסת כסף וקניית אגחים ממשלתיים", הוסיף שראל. "השוק מגלם את ההודעה הזו באפיק האג"ח, בשוק המניות ואף בשוק המטבע. העולם מצפה להדפסה גדולה, דבר אשר מחליש את הדולר, ומחזק את האג"ח והמניות. להערכתי, הבנק הפדרלי לא יתחייב להדפיס כמות גדולה בקנה מידה של טריליון דולר. יותר סביר שידפיס סכומים קטנים יותר בכל חודש", אמר שראל.

"מטבע הדברים כל אירוע מהותי גלובלי ישפיע על השוק המקומי, מאחר וישנה קורלציה הדוקה בין השווקים. אך בחודש האחרון ראינו דווקא קורלציה הפוכה בין אג"ח ממשלתיות בארה"ב לבין אג"ח מקומיות", מסכם שראל.

אמש הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות על רקע נתוני מכירות הבתים הקיימים ועל רקע ההצהרות מפסגת ה-G20. דאו ג’ונס הוסיף 0.3% ל-11,164 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,491 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.2% ל-1,186 נקודות.

בזירת המקרו העולמית, נתוני מכירות הבתים הקיימים הגיעו ל-4.53 מיליון בקצב מתואם שנתית בחודש ספטמבר. זאת, לעומת ציפיות האנליסטים לקצב מתואם שנתית של מכירות 4.3 מיליון בתים קיימים, ולעומת קצב קודם של 4.13 מכירות בתים.

נציגי ה-G20 בוועידה שהתרחשה בסוף השבוע, לא הגיעו להסכמה באשר ליעדים ספציפיים, אולם הסכימו על הצורך לאפשר לערך המטבעות לנוע בהתאם לתנודות השוק ולהימנע מפיחות מלאכותי במטבעותיהן במטרה לשפר את היצוא המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully