וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הציבור נערכים להשבתת המשק

חיים ביאור

26.10.2010 / 20:32

ההסתדרות מודיעה על התכוננותה לשביתה במגזר הציבורי. עופר עיני זימן את ראשי 750 אלף עובדי המגזר להיערכות לקראת הצעד, במקרה שפגישתו עם נציגי האוצר לא תצלח. ההסתדרות דורשת תוספת שכר לעובדים למשך 3 שנים

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, זימן לישיבה ביום חמישי הקרוב את ראשי 15 האיגודים המקצועיים המייצגים 750 אלף עובדי במגזר הציבורי. בישיבה יוחלט על היערכות לקראת שביתה כללית במגזר זה בשבוע הבא.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, אמר שהוחלט על היערכות לקראת שביתה לנוכח פערי העמדות מול האוצר. לדבריו, ההסתדרות דורשת תוספת שכר לעובדי המגזר הציבורי בשיעור של 3.5% לשנה למשך שלוש שנים, ובסך הכל תוספת של 10.5%; האוצר מוכן לתוספת של 0.5% לשנה, ובסך הכל 1.5% לשלוש שנים.

איום השביתה הוא במשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, מערכת הבריאות, בתי המשפט, המראות מנתב"ג (נחיתות יתאפשרו בכל מקרה), נמלי הים, חברות ממשלתיות, הביטוח הלאומי ורכבת ישראל. קווי אגד ודן יפעלו כרגיל. המורים חברי הסתדרות המורים אמורים להשתתף בשביתה, מתוקף הסכם סולידריות שנחתם השנה בין ארגונם לבין ההסתדרות. ואולם ייתכן כי הם לא ישבתו באופן מלא, אלא יסתפקו בשביתה קצרה וסמלית שלא תפגע קשות בלימודים. חברי ארגון המורים העל יסודיים לא ישבתו.

עם זאת, ביום שישי הקרוב וגם בתחילת השבוע הבא, צפוי עיני להיפגש עם שר האוצר, יובל שטייניץ, והממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר, אילן לוין, בניסיון לגבש פתרון למחלוקות בין ההסתדרות לאוצר, שיאפשר למנוע את השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully