וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הקפה מתכוננים להעלאת מחירים

רינה רוזנברג

27.10.2010 / 8:24

עוד שקל: עליית מחירי פולי הקפה בעולם מתחילה לתת אותותיה בארץ וחלק מרשתות הקפה נערכות להעלאת המחיר עליו בכ-10%. אסם ושטראוס לא מתכוונות להעלות מחירים לעת עתה

עליית מחירי פולי הקפה בעולם מתחילה להגיע אל כיסו של הצרכן. לאחר כשנתיים שבהן כמעט לא היתה עליית מחירים בענף, חלק מרשתות הקפה בישראל נערכות להעלאת מחירי כוס הקפה בשיעור של כ-10%.

ארומה ישראל מוסרת כי "מחירי כוס הקפה יעלו בשקל אחד, עלייה של 8%-12%. עלייה זו תבוא לידי ביטוי רק בחלק ממוצרי הקפה כמו קפוצ'ינו ואספרסו - ולא בכלל קטגוריית הקפה ברשת. למרות העלייה, מחירי הקפה שלנו עדיין יהיו נמוכים יותר משאר הרשתות".

בארומה ישראל טוענים כי ממאי 2008 לא חלה עליית מחירים ברשת. "במשך כל השנתיים וחצי הללו ספגנו את העלויות של עליית מחירי הקפה ושאר חומרי הגלם שהתייקרו. איפה שיכולנו לא להעלות את המחיר - לא העלינו", טוענים ברשת. "אבל צריך להבין שמחירי הקפה לא עלו בחודש האחרון, אלא הם כבר עולים מזה תקופה ארוכה ועכשיו כשנעבור לתפריט חורף אנחנו מעדכנים את המחירים". עליית המחירים ברשת ארומה ישראל תורגש כבר בימים הקרובים.

חיים מלכה, מבעלי קפהנטו, מוסר כי "תהיה עליית מחירים של כ-10% במחירי הקפה ב-2011, אך מקורה אינו רק בעליית הקפה בעולם, אלא בעליות מתוכננות מראש בעקבות עליות מחירים בשוק".

עוקבים ומחכים

עופר גבירצמן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בקפה ג'ו, טוען כי "כרגע לא מתוכננת אצלנו העלאת מחירי הקפה ברשת. מכיוון שאנחנו גם יצרני הקפה של הרשת, הצטיידנו בחלק מסוגי הקפה מראש וזה אמור להגן עלינו מפני עליית מחירים בחודשים הקרובים. כספקי הקפה העלינו את מחירי הקפה לזכייני הרשת בשיעור נמוך אך הם סופגים את עליית המחירים ולא מגלגלים אותם ללקוח".

ברשתות קפה אחרות כמו ארקפה טוענים כי עדיין לא בחנו את הנושא. ברשת לנדוור טוענים כי בשלב זה עדיין לא מתוכננת עליית מחירים, אך יצרנית הקפה לנדוור מוסרת כי אחרי שנתיים שבהן לא נעשתה התאמת מחיר היא מתכוונת להעלות את מחיר הקפה בלפחות 10%, בעקבות העלייה במחירי מוצרי הגלם החקלאיים. עלייה זו תבוא לידי ביטוי מינואר 2011.

יאיר שפירא, סמנכ"ל סחר ושיווק ביצרנית הקפה לנדוור, יצרנית קפה קלוי, קפה שחור ומוצרי אספרסו לבתי קפה ולרשתות השיווק, טוען כי "לפי הדו"חות שמתפרסמים, אין מחסור ממשי בקפה, למעט בקולומביה, שהיא היצרנית השלישית בגודלה בעולם אחרי ברזיל ווייטנאם.

"עם זאת, העלייה במחירי הסחורות החקלאיות ובעיקר במחירי הגרעינים, תביא לעליית מחירים בכל ענף הקפה. מאז ינואר 2009 לא היתה עליית מחירים, כשאז המחיר היה כ-3,000 דולר לטונה, בעוד שכיום המחירים התייצבו על כ-4,100 דולר לטונה".

יצרניות הקפה שטראוס ואסם טוענות כי הן עוקבות אחר המתרחש בעולם, אך נכון לעכשיו לא תהיה עליית מחירים - "אנו שוקלים ובוחנים העלאת מחירים - אך טרם קיבלנו החלטה בנושא. בחודשים האחרונים חלה עלייה חדה במחירי הקפה הירוק המשמש כחומר גלם בייצור קפה לסוגיו.

"כתוצאה מחוסר יציבות של מזג האוויר חלה פגיעה ביבולים במדינות הגידול העיקריות - פגיעה זו היא הגורם המרכזי לעליית מחירי חומרי הגלם", אומרים בשטראוס.

מאסם נמסר כי "בטווח המיידי לא תהיה עליית מחירים, אך במקביל אסם עוקבת בדאגה אחר ההתייקרות המשמעותיות בחומרי הגלם לרבות הקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully