וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הדגש על שקיפות פוגע במגזר הציבורי"

27.10.2010 / 11:35

שר האוצר התייחס לעיקרון השקיפות במוסדות ואמר כי לדעתו, אסור שהשקיפות תדכא את האינטימיות של האזרח. שטייניץ הוסיף שצליחת המשבר הייתה בזכות מדיניות המכוונת לעתיד יותר מההווה

אנו מאמינים שלשם טוהר המידות יש לשאוף לשקיפות מקסימלית אך שקיפות שכזו אינה ברורה. האם כל התייעצות במסדרונות תהיה פתוחה לביקורת? אם כן, איננו משאירים מקום לפרטיות במוסד הציבורי. אסור ששקיפות תדכא את האינטימיות של האזרח. אני סבור שלעיתים, מתוך הגזמה או מתן דגש על שקיפות, אנו פוגעים במגזר הציבורי וזה דורש תיקון" - כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, שפתח את יומו השלישי של כנס הפרטיות הבינלאומי של הרשות למשפט מידע וטכנולוגיה במשרד המשפטים.

לדברי שטייניץ, "פרטיות חשובה מאין כמוה. אין חשיבה ביקורתית או יצירתיות ללא פרטיות. אך הפרטיות מתנגשת עם ערך חשוב נוסף: הצורך בביטחון. הביטחון מצריך פיקוח נוסח 'האח הגדול', כגון רישות במצלמות. הדבר פוגע בפרטיות באופן משמעותי. מחד, אין ערך לחיים ללא פרטיות, מנגד - אין ערך לחיים ללא חיים".

שר האוצר התייחס גם למשבר הכלכלי ב-2008 ואמר כי "ישראל התמודדה עם המשבר יחד עם שאר העולם. צלחנו אותו באמצעות מדיניות אנטי-משברית מקורית, לפיה העתיד חשוב יותר לכלכלה אפילו מההווה עצמו. בזמן שבשאר העולם בחרו להוריד את המיסים בשיאו של המשבר, אנחנו בחרנו להתמקד בעתיד ולהעלותם, ובכך להציל את העתיד. פעלנו בתקציב דו שנתי עבור 2009-2010, כדי לשדר שאיננו מבזבזים את התחמושת הכלכלית שלנו, ולהשיג יציבות כלכלית לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully