וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרטה הושלמה: דיסקונט יצא מרשות המדינה

בנק דיסקונט נפרד מהחזקת המדינה ויצא לדרך עצמאית בטקס חגיגי בו העבירה סיטי בנק לאוצר את הצ'ק על סך 832 מיליון שקל. המטרה הבאה ברשימת האוצר: הפרטת בנק לאומי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

בנק דיסקונט יצא היום (רביעי) לדרך עצמאית ונפרד באופן סופי מאחזקת המדינה. בטקס שהתקיים במשרד האוצר העבירה סיטי בנק צ'ק על סך 832 מיליון שקל בתמורה ל-11.7% מיתרת מניות בנק דיסקונט.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר בטקס כי "אף אחד לא העריך לפני 27 שנים כאשר המדינה נאלצה להלאים את הבנקים בעקבות משבר המניות כי מהלך החזרת המניות לשוק הפרטי יהיה כל כך ארוך. מדינת ישראל נפרדת היום לשלום ומאחלת הצלחה לבנק דיסקונט".

שטייניץ הוסיף כי "היום לפני שנה הצהרתי על מכירת יתרת האחזקות של המדינה בשני הבנקים: דיסקונט ולאומי. היום השלמנו את משימת דיסקונט ובטוחני שבקרוב נבצע מהלך דומה בבנק לאומי עם או בלי גרעין שליטה".

החשב הכללי, שוקי אורן, הוסיף לדברי השר והתייחס גם הוא לכוונת המדינה למכור אחזקותיה בבנק לאומי. אורן אמר כי בעוד שבמגזר העסקי חושבים על הבונוס שבסוף המכירה, בממשלה חושבים על טובת המדינה והאחריות הנגזרת מהמהלך. "עסקה זו פותחת את הפתח לעסקה הבאה – מכירת בנק לאומי", אמר. "אומנם שם המצב בעייתי יותר אך דווקא כעת שמדברים על ריכוזיות יתר במשק הישראלי, כדאי לראות בנק ללא גרעין שליטה".

שר האוצר יובל שטייניץ, החשב הכללי שוקי אורן,מנכ"ל משרד האוצר חיים שני ומנכ"ל סיטי בנק רלף שעיה בטקס מכירת המניות של בנק דיסקונט, אוקטובר 2010. מגד גוזני
שר האוצר יובל שטייניץ, החשב הכללי שוקי אורן,מנכ"ל משרד האוצר חיים שני ומנכ"ל סיטי בנק רלף שעיה בטקס מכירת המניות של בנק דיסקונט, אוקטובר 2010/מגד גוזני

"ביצוע מושלם"

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, ציין את קבוצת ברונפמן ושיבח את מהלך המכירה. "לאחר ביצוע מושלם כל כך, שנעשה לאחר דילמות רבות, נרצה לראות את המשך התרחבות הפעילות של קבוצת ברונפמן בישראל וכמובן את העמקת פעילותה של קבוצת סיטי בנק בארץ", אמר.

בעל השליטה בבנק דיסקונט, מתיו ברונפמן, הודה על העבודה המשותפת ואמר כי לאורך תקופתו בבנק דיסקונט הוא חווה עבודה משותפת פורה וקשר מצוין עם אנשי משרד האוצר. "להפרד זה תמיד קשה אבל ידענו תמיד כי המדינה רוצה להחזיר את המניות למגזר הפרטי. אני שמח לראות כי סיטי בנק עושה צעד נוסף בישראל וכבוד גדול בשבילי לשבת סביב שולחן זה ולהיות חלק מהכלכלה הישראלית. אנחנו מצפים לרווחים עבור מחזיקי המניות, העובדים והלקוחות. מודים על העבר ועל השותפות הטובה עם משרד האוצר ומסתכלים קדימה לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully