וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הצינתוקים מתקרבת לסופה

פנחס וולף

27.10.2010 / 13:30

הכנסת אישרה בקריאה טרומית על התיקון לחוק הספאם, לפיו ייאסר על חברות לחייג לצרכנים ולנתק כדי שאלו יתקשרו מיוזמתם וישמעו פרסומות מוקלטות

"חוק הצינתוק" אושר במליאת הכנסת בקריאה טרומית. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), ייאסר על חברות מסחריות להתקשר ללקוחות ולנתק מיד, כך שהלקוחות חוזרים למספר הטלפון שהתנתק ונחשפים לפרסומות על חשבון הצרכן.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "ככל שמדובר במערכת חיוג אוטומטי, מצליחים בתי עסק רבים לעקוף את האיסור על ידי חיוג לנמענים באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, שמתוכנתת להפסיק את החיוג בטרם מספיקים הנמענים לענות לשיחה, ואם הנמען מחייג בעצמו למספר הטלפון שממנו חויגה השיחה שלא נענתה על ידו, הוא נחשף לפרסומת מסחרית. שיטה זו מאיינת את האיסור בדבר שיגור פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת, ואף גורמת לכך שהנמען הוא

שמשלם מכספו עבור שיחת הטלפון בה משוגר דבר הפרסומת. הצעת החוק נועדה להסיר כל ספק בדבר האיסור שחל על שיגור פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי".

לדברי שמאלוב-ברקוביץ', "כנסת ישראל שולחת היום מסר לכל הנוכלים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לעשוק אזרחים תמימים במקרה הרע או להטריד אותם במקרה הטוב, ואומרת להם - עד כאן. נמשיך להיאבק בתופעות כגון אלו ונעשה מאמץ לספק מענה לכל מעשי הנוכלות וההונאה הצצים להם, לצערי, חדשות לבקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully