וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג יישאר בדירוג עולם שלישי לעוד כשנה

זוהר בלומנקרנץ

27.10.2010 / 15:02

החזרת ישראל לרמת בטיחות התעופה בקטגוריה 1 תארך לפחות כשנה, זאת לאחר שהתגלה כי תהליך אישור חוק הטיס החדש והשלמת רישיונם של חברות התעופה יקח עוד זמן רב

רשות התעופה האזרחית (רת"א) החלה ברישיון מחדש של חברות אל על וק.א.ל קווי אוויר למטען כחלק מהתוכנית לתיקון הליקויים שנועדו להחזיר את ישראל לרמת בטיחות בקטגוריה 1 ולאפשר הרחבת פעילותן בארה"ב; צוות מיוחד של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ה-FAA השתתף בהצגת התהליך לפני מנהלי החברות אשר נערך ביומיים האחרונים בנתב"ג - כך נודע היום (ד') ל-TheMarker.

המשמעות המעשית: צפוי עיכוב נוסף במועד החזרתה של ישראל לרמת הבטיחות הגבוה; שכן, ההערכה היא כי השלמת רישיונם של חברות התעופה ייארך כשנה. בנוסף, טרם הסתיים תהליך אישור חוק הטיס החדש.

רת"א עושה מאמץ לשכנע את האמריקאים להסתפק בטיוטת החוק, הנמצאת בתהליך אישור בוועדת הכלכלה של הכנסת, כדי לא לעכב מועד אפשרי לבקורת האחרונה שתאשר החזרתה של ישראל לקטגוריה 1.

משרד התחבורה לא עמד בלוח הזמנים המתוכנן של כשנה על מנת לעמוד בתיקון הליקוים, והתאריך המצופה נדחה לאמצע השנה; אך גם הפעם ישראל לא עומדת בקצב הנדרש ונראה כי אפשרות חזרתה לרמת הדירוג הגבוהה תתרחש לכל המוקדם באמצע 2011.

ישראל הורדה בדירוג בסוף 2008 בשל ליקויים חמורים שהתגלו בפיקוח של רת"א על ענף התעופה בישראל. כדי להתמודד עם הבעיה הקים מנהל רת"א, גיורא רום, בתחילת 2009 מינהלת חדשה בשם תב"ל (תעופה בטוחה לישראל) שמרכזת את כל הפעילות להחזרת ישראל לקטגוריה 1. תב"ל עוסקת בין השאר בכתיבה מחדש של נהלים, עדכון והשלמות חוק הטיס. עלות פעילותה של המינהלת החדשה נאמדת ב-5 מיליון שקל. סכום זה כולל בעיקר את עלות האירוח של המשלחת האמריקאית בישראל.

הצוות האמריקאי מייעץ לרת"א במאמציה לתקן את הליקויים אשר הביאו להורדת הדירוג של ישראל בסוף 2008 לרמת קטגוריה 2 המאפיינת מדינות עולם שלישי. בשבוע שעבר הגיעה משלחת של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ה-FAA לסבב ייעוץ נוסף, ברשות התעופה האזרחית (רת"א) כחלק מנסיונה של ישראל לשוב לרמת בטיחות טיסה בקטגוריה 1.

מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה כי "הסתיים סבב נוסף של ביקור צוות הייעוץ מרשות התעופה הפדרדלית של ארה"ב ה-FAA; הביקור הבא ייערך בהתאם לדרישת מוכנותה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) של ישראל. נתון קריטי בתהליך הוא סיום החקיקה של חוק הטיס החדש בכנסת. עד היום ביקר הצוות שש פעמים בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג 2000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully