וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הטרחה של וינרוט: 4.5 מיליון דולר

עמית בן ארויה

27.10.2010 / 15:43

עו"ד יעקב וינרוט הסביר בבית המשפט את שכר הטרחה על סך 4.5 מיליון דולר, אותו דרש מצ'רנוי. "במונחים יחסיים מדובר בסכום עתק, אבל אם אני נותן את השם שלי אז זה לא", העיד

פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט המשיך היום להעיד בחקירתו הנגדית במשפט השוחד נגד פקיד השומה הבכיר רו"ח שוקי ויטה. בדיונים קודמים העיד וינרוט שבדרך כלל אינו כורת הסכמי שכר טרחה בכתב עם לקוחותיו, אלא אם כן עסקינן באנשי עסקים דוגמת ארקדי גאידמק או מיכאל צ'רנוי. בדיון היום התברר כי שכר הטרחה בהסכם הייצוג מ-2002 עמד על 4.5 מיליון דולר בנוסף לבונוס בסכום זהה בכפוף להצלחה.

"במונחים יחסיים מדובר בסכום עתק, אבל אם אני נותן את השם שלי אז זה לא סכום עתק", אמר וינרוט. בהמשך התברר כי הוא הותיר לעצמו אפשרות לגבות שכר טרחה נוסף אם ישתמש במומחים שאינם משפטנים לצרכים שונים דוגמת הסדר המס, כפי שאכן קרה.

לפי כתב האישום, וינרוט וויטה ניהלו יחסי תן וקח מסוף שנות ה-90. וינרוט טיפל בבעיה משפטית של ויטה, שהיקשתה על קידומו במס הכנסה תמורת שכר טרחה מופחת שהסתכם בכ-20 אלף שקל, ואילו ויטה טיפל בלקוחות של וינרוט, בבני משפחתו ובחברות שבבעלותו. לפי האישום, ב-2003 אישר ויטה הסכמי מס חריגים ללקוחות של פרקליט הצמרת - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר.

בעבור הסכמי מס אלה, קיבל וינרוט יותר מ-32 מיליון שקל. לווינרוט מייחסת הפרקליטות עבירות שוחד והלבנת הון ואילו רו"ח שוקי ויטה מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מאז האישום, הוא מושעה בעבודתו ברשות המסים. הדיון מתנהל בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל.

בינואר 2003 ביקש ויטה מווינרוט לפנות ליועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין כדי לאפשר את קידומו במס הכנסה חרף הרשעה מ-97'. התובעת עו"ד שרון כהנא עמדה על כך שבקשת צ'רנוי להגיע להסכם מס היתה על שולחנו של ויטה באותה עת ושאלה את וינרוט אם דיברו על כך. "כשוויטה הגיע אלי לא דיברנו על אף תיק. הוא ביקש שאברר אצל היועץ דבר וכתבתי מכתב", הגיב וינרוט.

וינרוט סיפר בחקירתו על דפוס יחסיו עם רו"ח זאב פלדמן שניסח את הסכמי המס האמורים לעיל. "לא לקחתי מעולם כסף מפלדמן כשהעברתי לו תיקים", הסביר את העיקרון המנחה ביחסים החבריים ביניהם.

בעניין גרטלר, אמר וינרוט, "פלדמן סבר שמגיע לי מחצית מהסכום ונתן לי 1.7 מיליון שקל. כשמדובר בצ'רנוי וגאידמק אני קיבלתי יותר. החלטנו לחלק את הכסף כך שהוא יקבל פחות ואני יותר, וזאת כי העבודות שאני עשיתי היו הרבה יותר גדולות. גם במה שזאביק עשה אני עזרתי". פלדמן נחקר באזהרה ולאחר שימוע הוחלט לסגור את התיק נגדו מחמת חוסר ראיות מספיקות.

"צ'רנוי חשש מכל דבר"

כהנא הקריאה קטע מחקירת פלדמן במשטרה שבו הלין על כך שהרוויח פחות מווינרוט אף שעשה את רוב העבודה. "אני לקחתי יותר בתיקים של צ'רנוי וגאידמק והסברתי למה", העיד וינרוט. "ה-32 מיליון שקל (בנוגע לטיפול בצ'רנוי, גאידמק וגרטלר) שקיבלתי לא היה קשור לטיפול במיסוי. גם אם לא הייתי מקבל שכר טרחה אני לא מכחיש שרציתי שהלקוחות יגיעו להסכמי מס טובים".

בדיונים קודמים הבהיר כי בעוד פלדמן עסק במגעים מול מס הכנסה כדי לכרות את הסכם המס וינרוט עסק בתשתית העובדתית הקשורה בהסכמי המס, רקע על החברות הקשורות לאנשי העסקים, נסיעות לחו"ל בנוגע לכך וכו'. בעבור הטיפול בצ'רנוי וגאידמק קיבל פלדמן כ-10 מיליון שקל.

לדברי וינרוט, פלדמן היה זה שהציע לכרות הסכם מס לצ'רנוי אף שלזה לא היו עסקים בישראל. "אם רוצים להתלבש עליו אז יכולים להתלבש עליו בנוגע לשליטה וניהול של החברות", ציטט וינרוט את מה שהסביר לו בשעתו פלדמן. "אני לוקח את פלדמן כדי שיתפור את החליפה כי אני לא יודע לתפור חליפות. אני רק בודק את התפרים", תיאר באורח ציורי.

"צ'רנוי חשש מכל דבר", אמר וינרוט. "הוא ידע שאת היאחב"ל הקימו בשבילו. כל דבר הוציא אותו משלוותו. הוא היה אכול חששות. משפטית, צ'רנוי היה חולה סרטן סופני. אני רציתי חזית שקטה מול מס הכנסה. אמרתי לו שהחזית היתה סגורה".

מתוך רצון להראות הסתרה של וינרוט וויטה של הסכם צ'רנוי, שאלה התובעת מדוע לא פנה לנציבות מס הכנסה אלא לוויטה. "לא חשבתי ששוקי ויטה יחתום חתימה לא מוסמכת", אמר וינרוט. "אני הייתי משוכנע שכולם מעורבים. אם זאביק היה חושב שצריך אישור של הנציבה (הנציבה דאז היתה טלי ירון אלדר) הייתי הולך לנציבה. "אם ויטה עושה את זה בלי הרשויות הוא היה כמו מתאבד שיעי".

וינרוט מיוצג על ידי עורכי הדין דוד ליבאי, דן שינמן, נבות תל-צור, איריס ניב-סבאג, עודד גזית, גרשון גונטובניק ורונן מנשה. פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על ידי עורכי הדין כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא. ויטה מיוצג על ידי עורכי הדין אלון רון ומורן כרמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully