וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנרגיה לא מסתתרת במעמקי האדמה

ולדימיר בודיאנסקי

27.10.2010 / 16:03

שוק האנרגיה תוסס, ומניות החיפושים מזנקות ונופלות בעשרות אחוזים? ולדימיר בודיאנסקי חושב שבכל הטירוף סביב הגז והנפט, שכחנו את מקור האנרגיה הטוב ביותר - השמש

גבעות עולם", "לוויתן", "תמר"... שוק ההון הישראלי משתגע בכל פעם שאחת החברות המחפשות גז או נפט מודיעה משהו למשקיעים בבורסה. כולם מדברים על פוטנציאל גדול בענף - אך מנגד יש צורך בהשקעה גדולה. מילארדי דולרים מושקעים בחיפושי גז ונפט כשסיכויי ההצלחה, לדברי המומחים, עומדים על 30%.

ואמנם, מדובר בשיפור מסוים. עד לפני שנים מעטות עמדו סיכויי ההצלחה על 13%, וההתפתחויות הטכנולוגיות העלו את אחוזי ההצלחה. כיום נדמה כאילו כולם מחפשים, ונכון - חלקם גם מוצאים.

אבל מה היה קורה לו היו מספרים לכם על מצבור אנרגיה עצום, בלתי מתקלה, בלתי מזהם, שנגיש לכל אחד ואחד מכם, מקור אנרגיה שלא צריך להשקיע מילארדים על מנת להשתמש בו? האם לא הייתם מושיטים את היד ומנסים גם אתם לתפוס את ההזדמנות הגלומה בו? בשביל להשתמש במקור אנרגיה זה כל שעליכם לצאת החוצה לשמש.

הנפט והגז הם משאבים מתכלים ומזהמים, בהפקתם יש להשקיע מעבר לממון רב, גם אנרגיה לא מעטה, בעוד שהפקת אנרגיה מהשמש איננה מזהמת, היא לא פולטת מזהמים לאטמוספרה והשמש עצמה, תגמר אולי בעוד מיליארד שנה.

השמש האליטיסטית

במדינה כמו שלנו, שבה יש מעל 300 ימים בשנה של שמש, טיפשי שלא להמיר אנרגיה זו לחשמל, אך קיים חסם ממשי אצל אנשים רבים לשלב טכנולוגיה שתייצר עבורם חשמל מהשמש - וחבל.
אנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית נתפסים על ידי כולם כנושאים חשובים, בעלי פוטנציאל כלכלי. לכולם ברור שהשמש היא הדבר הבא. אך עם זאת, בציבור היא נתפסת כמשהו יקר ואליטיסטי, מסובך, ושיש בירוקרטיה מסובכת להגשימו. זה נכון, זה לא פשוט, אבל גם לא בלתי אפשרי.

במישור הכללי, מדינת ישראל החליטה לעודד מעבר לשימוש באנרגיות חלופיות, חוקקו חוקים ונקבעו תקנות, ישנם יזמים ואנשי עסקים שזיהו את הפוטנציאל ואת החיסכון הכספי, בעלי גגות ושטחים החלו להתקשר עם חברות יזמיות אשר מתקינות פאנלים פוטו וולטאים לייצור חשמל מהשמש, על פניו נדמה כאילו אנחנו בכיוון הנכון, ואולם היקף ההשקעות של הציבור בתחום האנרגיה הסולארית אל מול ההשקעות של אותו ציבור בדיוק בתחום הגז והנפט הוא עדיין מזערי.

הציבור טרם הפנים את הפוטנציאל העצום הקיים בתחום זה. חשוב לדעת שכרגע ישנה הזדמנות וכדאיות כלכלית, גם לאזרח הקטן, להתקין מערכות פוטו וולטאיות לייצור חשמל באנרגיית שמש.



*הכותב הוא מנכ"ל קוונטום קבוצת עסקים בע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully