וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום ופלאפון יפצו את רוכשי האייפון?

הילה רז

27.10.2010 / 16:30

לפי בקשה לתביעה ייצוגית בסך 25 מיליון שקל כנגד פלאפון וסלקום, שווקו מכשירי האייפון שברשותם כבעלי זיכרון של 16 ג'יגה בייט - זאת למרות שהם מכילים 14.3 ג'יגה בייט בלבד

שתי בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד סלקום ופלאפון בטענה כי מכשירי האייפון שהן משווקות כבעל זיכרון של 16 ג'יגה בייט אינם כאלה - אלא מכילים 14.3 ג'יגה בייט. התובעים הייצוגים מעריכים את תביעתם בסך 25 מיליון שקל כנגד כל אחת מהחברות.

לטענת התובעים, לאחר רכישת המכשיר הם גילו להפתעתם כי הזיכרון בפועל עומד על 14.3GB בלבד ונמוך בכ-10.66% לעומת המובטח. הם קובלים כי מדובר בהפרת הסכם ובהטעייה בוטה מצידן של חברות הסלולר.

התובעים המייצגים טוענים כי סלקום ופלאפון התחייבו כלפיהם לספק להם מכשיר אייפון האוחז בזיכרון של 16GB באופן חד משמעי. ההתחייבות התבצעה בין היתר בכך שהמכשיר הוצג על ידי עובדי החברות כבעל זיכרון כזה, על גבי אחורי המכשיר מצוין במפורש כי הוא אוחז 16GB ובמפרט הטכני של המכשירים מצוין במפורש זיכרון המכשיר.

התובע שהגיש תביעתו נגד פלאפון קובל כי ההפרש בין מחירו של מכשיר האוחז 8GB ובין מכשיר האוחז קיבולת של 16GB עומד על 677 שקל. כלומר, בעבור כל 1GB עודפים נדרש הצרכן לשלם סך של 84.62 שקל. מכיוון שנשללו ממנו 1.7GB, הרי שנזקו הכלכלי עומד על סך 143.86 שקל. בסלקום התשלום העודף הנטען עומד על 90 שקל עבור כל 1GB ובסך הכל על 153 שקל.

לגרסת המבקשים, "לו היו יודעים על דבר ההטעייה, היו רוכשים מכשיר מסוג אחר, ובפרט מכשירים מסוג אייפון בעלי זיכרון נמוך יותר. כמו כן, לו היו יודעים על דבר ההטעייה, היו שוקלים האם בכלל לרכוש את המכשיר במחיר הנדרש על ידה - שהינו גבוה ממחיר השוק, ואשר משוקלל בין היתר בהתאם לזיכרון המכשיר".

המבקשים מיוצגים ע"י עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי.

מפלאפון נמסר כי טרם התקבלה תובענה בנושא. בכל מקרה' פלאפון מבהירה כי אינה יצרנית מכשירים וכל טענה לגבי תצורת המכשיר צריכה להיות מופנית לחברת APPLE, יצרנית מכשירי ה-iPhone.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully