וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נחתם ביציבות

יעל פטר ורם עוזרי

27.10.2010 / 16:40

המסחר באחד העם ננעל ביציבות שערים לאחר יום שנע בין יציבות לירידות. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, ת"א 100 נחתם ביציבות ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-1%

יום המסחר הרביעי בבורסת תל אביב שהתנהל במהלך היום בין יציבות לירידות נחתם לבסוף ללא שינוי, לצד מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% ונסגר ברמה של 1,258 נקודות, מדד ת"א 100 נחתם ביציבות וברמה של 1,162 נקודות. מדד מניות הנדל"ן ירד ב-1% ומדד הבנקים איבד 1.1%.

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים למרות נתוני מקרו מעודדים. דאו ג’ונס מאבד 0.6% ל-11,101 נקודות, נאסד"ק מחסיר 0.3% ל-2,490 נקודות ו-S&P 500 משיל 0.6% ל-1,178 נקודות.

בזירת המקרו הישראלית, תתברר בימים הקרובים ההשפעה של החלטת הותרת הריבית וההוראות החדשות שנלוו להחלטה, על השוק. הכלכלנים חלוקים בדעותיהם האם פעולות הבנק ישפיעו על המשק, ובאיזו מידה. מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, שדיבר בכנס שנערך אמש בבית ההשקעות אפסילון, אמר כי "הדבר שיכול לבלום את מחירי הדיור יותר מכל הוא העלאת הריבית. אני חושב שכל עוד הריבית הנומינלית ברמה כך כך נמוכה, לא יהיה שינוי במחירי הנדל"ן".

בזירת המקרו האמריקאית, היום יתפרסם מדד הזמנות המוצרים בני קיימא. הציפיות נעות בין עלייה של 1% ל-5.6% כאשר הקונצנזוס עומד על 1.6%. מדד ביטחון הצרכנים שפורסם אתמול בארה"ב הציג התאוששות החודש משפל של 7 חודשים. המדד עלה בשיעור חד מהצפוי ל-50.2 נקודות, אולם עדיין נחשב נמוך במונחים היסטוריים.

HOT מזנקת

מניית HOT מזנקת לאור הפרסומים כי פטריק דרהי המחזיק בכ-44.75 ממניות החברה, משתלט עליה. דרהי ירכוש את מניות החברה שבבעלות קבוצת פישמן, המחזיקה כ-12.61% ממניות החברה, ובבעלות ידיעות תקשורת (כ-16.79%). דרהי ירכוש מפישמן 4.5 מיליון מניות (6% מהון המניות של החברה) במחיר של 54.5 שקל - פרמיה של 19.2% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה.

חברה בשליטת אלעד תשובה, בנו של איש העסקים יצחק תשובה, רכשה אמש את השלד הבורסאי אורעד חי תמורת כ-5 מיליון דולר - מחיר המשקף פרמיית שליטה של כ-2 מיליון דולר. המטרה היא למזג את פעילות הנדל"ן של אלעד אירופה באורעד. תחילה, יחזיק בנו של יצחק תשובה והבעלים של אלעד אירופה, אלעד תשובה, בלפחות 51% ממניות אורעד ובסופו של תהליך הרכישה יחזיק ב-90% מהמניות.

משפחה גרמזיאן היהודית-קנדית, פנתה בתקופה האחרונה לגורמים בקבוצת אי.די.בי לגבי אפשרות לרכישת כלל ביטוח. משפחת גרמזיאן מחזיקה בקבוצת אחזקות בשם טריפל 5, שדרכה היא צפויה לבצע גם את עסקת כלל ביטוח אם תתגבש.

בנק ההשקעות סיטי ישראל החל אתמול בהפצת 11.6% ממניות בנק דיסקונט, לאחר שזכה במכרז שקיימה המדינה אשר מוכרת את אחזקותיה בבנק. המניה פתחה את יום המסחר ביציבות. סיטי החל להפיץ את המניות בשוק ביחד עם בית ההשקעות הישראלי אי.בי.איי. בכך מחסלת מדינת ישראל את החזקותיה בבנק ולמעשה מסיימת את הפרטתו. זוהי הפעם השלישית שמדינת ישראל מציעה השנה למכירה נתח מהחזקותיה בבנק. נחתם הסכם השותפות בין יולי חיפושי נפט ולפידות. אמש (ג') אישר דירקטריון החברה בראשותו של עמי סגיס, את כניסתה של לפידות בשיעור של 25% לשותפות "יולי חיפושי נפט". זאת לאחר שיולי חיפושי נפט התקשרה עם שותפות לפידות-חלץ, לפני כחודש, בהסכם למכירת 10% מזכויות ברישיון חיפוש שרית/320.

דניה סיבוס מנהלת משא ומתן למכירת חלקה בנתיבי היובל שהינה בעלת הזיכיון להפעלת כביש 431 - כך מאשרים היום בחברה. בחברה סירבו להתייחס לזהות הקונים, וההערכות בשוק הן כי מדובר על חברת הביטוח מגדל. זהו משא ומתן ראשוני שטרם הושלם וכי מתווה העסקה טרם סוכם וגובש במלואו ואף לא הובא לאישור מוסדות החברה המוסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully