וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את המכונית החדשה של נתניהו

דניאל שמיל

28.10.2010 / 8:50

במכונית החדשה של ראש הממשלה יהיו מערכות מולטימדיה ותקשורת, אך לא ברור אילו תוספות נוחות ביקשו במשרדו של נתניהו. עלות המכוניות במכרז הגיעה ל-685 אלף דולר

שנתיים לאחר שנערך המכרז למכוניות משוריינות, בשבועות הקרובים צפויות להגיע לישראל שתי מכוניות ראשונות מדגם אאודי A8 שישמשו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. עלות כל מכוניות במכרז, שבו השתתפו גם מרצדס, ב.מ.וו וקדילאק, הגיעה ל-685 אלף דולר.

הגרסה המשוריינת מבוססת על הדגם הקודם של אאודי A8 (שהוחלף זה לא מכבר) ומצוידת במנוע עם 12 צילינדרים בצורת W בנפח 6.0 ליטר המפיק 450 כ"ס. עם זאת, הביצועים לא צפויים להיות נמרצים בשל המשקל הגבוה של מערכות המיגון.

מכוניות השרד המשוריינות חסינות מפני כדורים בקוטר 7.62 מ"מ ומפני רימונים ומטעני נפץ קטנים. במידה והמכונית נפגעת קשה, אפשר לנתק את הדלתות כדי לאפשר חילוץ מהיר. בתוך המכונית יהיו מערכות מולטימדיה ותקשורת, אך לא ברור אילו תוספות נוחות ביקשו משרד ראש הממשלה. ככל הנראה, מקרר לשמפניה או מתקן לסיגרים - לא יהיו שם.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הרכב המיועד לראש הממשלה הוא בעל רמת מיגון גבוהה כפי שנקבע על ידי גורמי הביטחון ולכן נבחר במכרז דגם של כלי רכב המסוגל לשאת את רמת המיגון הנדרשת. ראש הממשלה לא לקח שום חלק בתהליך קבלת ההחלטה לגבי סוג הרכב. הנושא כולו טופל והוחלט על ידי הגורמים המקצועיים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully