וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל המכס על חמאה ותפו"א

חן הלפרן

28.10.2010 / 9:24

החרפת המחסור במשק החלב ותפוחי האדמה הוביל את שר האוצר להורות על מתן פטור ממכס עליהם עד לתחילת 2011. ההוראה ניתנה בהתאם לפניה של שר החקלאות לשטייניץ בנושא

שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום (חמישי) על צו אשר פוטר ממכס יבוא חמאה באריזות של מעל 1 ק"ג, וזאת בהתאם לפנייה בעניין של שר החקלאות שלום שמחון למנהל רשות המסים.

ההחלטה על מתן הפטור התקבלה בעקבות החרפת המחסור במשק החלב, במטרה לווסת את הענף ולהקטין את המחסור, אליו נקלע הענף בשל נזקי האקלים בתקופה זו. הפטור מהמכס הוא עד לסוף חודש ינואר 2011. שיעור המכס המוטל כיום על חמאה הינו בגובה של 160%.

ברשות המסים ביקשו לציין כי המחסור במשק החלב נבחן במהלך שנת 2010, וכבר בחודש יולי אפשר השר יבוא חמאה בפטור ממכס באריזות מעל 1 ק"ג, במסגרת מכסה של 400 טון, עד סוף שנת 2011.

במקביל, בשל המחסור בתפו"א שגרר למחסור באספקת חומר הגלם למפעלי העיבוד המקומיים, אישר שר האוצר פטור ממכס גם על יבוא תפו"א לתעשייה המקומית. המכס הקיים על תפו"א הינו 1.9 שקלים לק"ג.

בתקופה האחרונה הסתמן מחסור ביבול זני תפו"א כתוצאה מיבול נמוך, כימשון וריקבונות. כאמור, על מנת שלא לפגוע בתעשייה המקומית והגידול המקומי של תפו"א, אישר שר האוצר מכסה של 5,000 טון בפטור ממכס, מכל העולם. השינויים יכנסו לתוקף עם הפרסום ברשומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully