וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על השכר אופטימי: "לא תהיה שביתה"

ערן אזרן

28.10.2010 / 9:59

הממונה על השכר התייחס למאבק ההסתדרות על השכר במגזר הציבורי ואמר כי מהמסתמן בשלב זה, לא תהיה שביתה במשק בשבוע הבא. "עיני מנהיג את ההסתדרות באחריות", אמר

הפערים בדו"ח השכר - תוצר של ההעדפה שההסתדרות נתנה במשך השנים לעובדים החזקים במשק, כך אמר הבוקר (ה') הממונה על השכר באוצר, אילן לוין. הדברים נאמרו בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל עם רינו צרור. "ככל שמצטייר כרגע, לא תהיה שביתה במשק בשבוע הבא", הוסיף בדבריו.

לוין ציין כי דו"ח השכר, שפורסם לפני יומיים, מציג את התמונה המלאה במגזר הציבורי עם כל החסרונות שלה. "בימים אלה, כשאנחנו במשא ומתן עם ההסתדרות, יש לדאוג שבעלי השכר הנמוך במשק יקבלו תוספת גבוהה יותר מזו שיקבלו בעלי השכר הגבוה. יש לתת תוספת דיפרנציאלית. אנחנו הצגנו את הדרישה הזו במשא ומתן, ואני מקווה שתהיה נחישות של ההסתדרות".

"בשנים האחרונות, עופר עיני מנהיג את ההסתדרות באחריות. הנתונים בדו"ח השכר הם תוצאה של שנים רבות. אנחנו זוכרים את השביתות הגדולות של הסגל האקדמי, הרופאים. זה לא אחריות של עופר עיני - אלא זו תוצאה של שנים".

כשנשאל לגבי שליש מהעובדים במגזר הציבורי הנאלצים לקבל השלמת הכנסה, כפי שעולה מדו"ח השכר, ציין לוין כי חוק שכר המינימום לא היה עוזר במקרה זה. לדבריו, במגזר הציבורי יש "ישראבלוף" - התוספות הרבות שמקבלים מעבר לשכר הרשמי. הבעיה היא לא שכר המינימום, שכן ניתן לעקוף אותו".

בהתייחסו לעובדי הקבלן, שלראשונה נכללים בדו"ח השכר של משרד האוצר, אמר לוין: "הדיון האמיתי הוא לא על עובדי הקבלן, אלא מה שמשלמים על קבלת שירותים במשרדי הממשלה. יש לנו מעט מאוד עובדי קבלן במגזר הציבורי. רוב העובדים הם של חברות שאנחנו קונים מהם שירותים. העובדים הללו מקבלים שכר מהמעסיק שלהם. יש במשרדי הממשלה מאות בודדות שלך עובדי קבלן".

בסוף דבריו התייחס לוין לענן השביתה המרחף מעל המשק בתחילת שבוע הבא. "יש לנו ניסיון טוב עם עופר עיני - הוא ידאג לזכויות של העובדים", אמר. "אני מעריך שנגיע לסיכומים במהלך תחילת שבוע הבא, וככל שהתמונה מצטיירת כרגע - אני לא רואה סיכוי לשביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully