וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות קבוצת וואלה! צמחו ב-33% ל- 48.2 מיליון ש"ח

28.10.2010 / 14:54

צבר הזמנות ממפרסמים גדל ב-15% בהשוואה לרבעון המקביל והוא עומד על כ-26.3 מיליון ש"ח. הרווח התפעולי ברבעון 4.3 מיליון ש"ח. ישועה: "ממשיכים בתהליך שימור מובילות הרייטינג"

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, מפרסמת היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לתקופה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2010.

הכנסות הרבעון השלישי הסתכמו בכ-48.2 מיליון ¤ לעומת כ-36.2 מיליון ¤ ברבעון המקביל בשנת 2009 - גידול של כ-33%. הביצועים של וואלה! ברבעון האחרון התבססו על גידול במקורות ההכנסה העיקריים של החברה שממשיכה להוביל את שוק האינטרנט בישראל בתחום הפרסום המקוון על אפיקיו השונים ובתחום הסחר והתיירות. בתחום הפורטל - הרבעון האחרון התאפיין בהמשך צמיחת עסקי הפרסום המקוון, בעיקר פעילויות תוכן שיווקי ופרסום בוידיאו, יחד עם גידול בהכנסות בתחום הסלולר וכן מצירוף עסקים חדשים כתוצאה מרכישת יד2 שביצעה החברה. במגזר הסחר האלקטרוני – הרבעון אופיין בגידול בעסקאות ברוטו ובמחזורי הרכישות שנעשו באמצעות אתרי הסחר של החברה.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-20.3 מיליון ¤ לעומת כ-18.9 מיליון ¤ ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-8%; הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-4.3 מיליון ¤ לעומת 7.1 מיליון ¤ ברבעון המקביל בשנת 2009 – קיטון של כ-40%; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-2.8 מיליון ¤ לעומת כ-5 מיליון ¤ ברבעון המקביל - קיטון של 45%; ה- EBITDA הסתכם בכ-7.4 מיליון ¤ לעומת כ-9.3 מיליון ¤ בתקופה המקבילה אשתקד – קיטון של 21%. הקיטון ברווח הרבעוני של החברה נובע מגידול בהשקעות אורגניות ואנאורגניות בפיתוח תחומי הצמיחה של וואלה!.

צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ-15% מהרבעון המקביל לכ-26.3 מיליון ¤ נכון ל-30 לספטמבר 2010. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-0.6 מיליון ¤. התזרים הושפע בעיקר משינויים בהון החוזר, ובהם גידול בתשלומים לספקי מלאי באתרי הסחר וירידה בהיקף החייבים. ההון של וואלה! נכון ל-30 לספטמבר 2010 הינו כ-105 מיליון ¤ המהווים כ-32% מסך נכסי החברה.

ברבעון האחרון התמקדה וואלה! בהשקעות מאסיביות אשר ביססו את מעמדה כקבוצת האינטרנט המובילה בישראל: החברה רכשה את השליטה בלוח יד2, אתר הלוחות הגדול והמוביל בישראל, והחלה ביישום תוכנית סינרגיה של קבוצת אתרי יד2 עם הפורטל. בנוסף, בתחום הוידאו הוספו ערוצים ומותגי תוכן מובילים כדוגמת ערוצי ניקלודיון, ויוה, ביוגרפיה והיסטוריה, ערוצי לייף סטייל (בריאות, החיים הטובים, אוכל וכו'), תכני הטלוויזיה החינוכית ועוד. כמו כן, השקיעה החברה בבניית מיזם מוזיקה גדול שיושק בקרוב במשותף עם חברת NMC ובתשתיות מידע והגשת פרסום.

חיזוק מוצרים ושירותים

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "גם הרבעון אנו ממשיכים בתהליך שימור מובילות הרייטינג של וואלה! לצד בניית מנועי צמיחה שיבטיחו המשך גידול בהכנסות וברווחי החברה. בתחום הלוחות המקוונים, שהינו בעל חשיבות אסטרטגית לתמהיל ההכנסות של וואלה!, השלמנו את מהלך רכישת 75% מלוח יד2 ואנו מיישמים תוכנית נרחבת לסינרגיה בין החברות והאתרים".

החברה מממשיכה לחזק את מגוון המוצרים והשירותים המוצעים לגולשים ולמפרסמים, תוך שימור העלייה המתמדת במספר הגולשים והביקורים בוואלה! כמו גם במשך הזמן שהגולשים מבלים באתר. ברבעון השלישי הוטמעו בוואלה! כלים רוחביים לשיתוף ברשתות חברתיות באמצעות שילובן של אפליקציות שונות ונבנו עמודי מעריצים בפייסבוק לערוצי התוכן של הפורטל כדי לשפר את חווית הגלישה ל-1.1 מיליון הגולשים הנכנסים לוואלה! מדי יום. ישועה: "למרות האתגר שנוצר לאור תהליכי הגלובליזציה של האינטרנט וכניסתם של שחקנים עולמיים כמו גוגל, יוטיוב ופייסבוק לשוק המקומי - וואלה! לא רק שומרת על מעמדה כאתר הישראלי המוביל אלא אף מצליחה להגדיל את הטראפיק אליה".

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "וואלה! ממשיכה לצמוח בכל תחומי פעילותה וזאת על אף הפגיעה העונתית בהכנסות הפרסום של החברה בשל מיעוט ימי העבודה בחודש ספטמבר השנה. החברה הגדילה את הוצאותיה המופנות להשקעות בתחומי הליבה ליצירת מנועי הצמיחה האורגניים בטווח הקצר והארוך. צירופה של יד2 לפורטפוליו של הקבוצה הינו צעד אסטרטגי חשוב הצפוי לחזק את החברה ברייטינג, בגיוון המוצרי לגולשים ולמפרסמים, ובתוצאותיה הכספיות. לוואלה! צבר הזמנות משמעותי, הנובע בעיקר מעסקאות פרסום שנתיות, ומהווה בסיס איתן להכנסות החברה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully