וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מגדילה פעילות בתחום מוצרי האישה

יורם גביזון

28.10.2010 / 16:05

חברת טבע הודיעה על רכישת Theramex הפועלת בתחום מוצרי האישה תמורת 360 מיליון דולר. טבע הצהירה על כוונתה להגדיל את מחזור מכירותיה בתחום לכמיליארד דולר בשנה

חברת טבע תרכוש מחברת Merck Kgaa את חטיבת Theramex שפועלת בתחום מוצרי בריאות האישה תמורת 265 מיליון יורו (360 מיליון דולר).

Theramex שבסיסה במונקו, מעסיקה 300 איש בצרפת ובאיטליה ומשווקת מוצרים בתחום הגינקולוגיה, התדלדלות עצם (אוסטיאופורוזיס), ואמצעי מניעה, כולל מותגים כמוLutenyl , Colpotrophine ,Orocal ו-Monazol.

מכירותיה של Theramex ב-2009 הסתכמו ב-100 מיליון יורו. הכנסותיה של טבע בתחום מוצרי בריאות האישה ירדו ב-9% במחצית הראשונה של 2010 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009 והסתכמו ב-161 מיליון דולר.

המכירות של מוצרי בריאות האישה ב-12 החודשים האחרונים נאמדו בכ-341 מיליון דולר וסיפקו לטבע 2.3% ממחזור המכירות שלה. הירידה נבעה בעיקר מהשקת גירסה גנרית ל-Plan B - גלולת היום שאחרי - שפיתחה חברת באר. טבע נכנסה לתחום בריאות האישה, בעיקר גלולות והתקנים למניעת הריון, בדצמבר 2008 כאשר רכשה את חברת באר תמורת 7.4 מיליארד דולר.

טבע הצהירה על כוונתה להפוך מגזר פעילות זה לתחום שמחזור מכירותיו מיליארד דולר, אולם בקיץ 2009 השיקה החברה האמריקאית ווטסון (סימול WPI) גירסה גנרית ל-Plan B וטבע איבדה נתחים משמעותיים מהשוק.

טבע ניסתה להחזיר לעצמה את נתח השוק שאיבדה כאשר השיקה את Plan B One Step, הגרסה המתקדמת ל-Plan B, שמאפשרת למנוע הריון בעקבות מגע מיני לא מוגן על ידי נטילת גלולה אחת - בניגוד לגרסה המקורית שחייבה נטילת שתי גלולות בהפרש של 12 שעות אחת מהשנייה.

מנהליה של טבע אמרו כי למרות הכשלון בהיערכות לתחרות הגנרית מצידה של ווטסון, בכוונתם לעמוד ביעד המכירות והצמיחה שקבעו למגזר בריאות האישה על ידי כניסה לשווקים גיאוגרפיים נוספים מלבד ארה"ב, ורכישת קטגוריות מוצרים נוספות שיתווספו לאמצעי המניעה - עיקר פעילותה בתחום זה עד כה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully