וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בגרמניה לא מרוצים מהשכר

לא רק בישראל מאיימים האיגודים המקצועיים על המשק. התאוששות הכלכלה הגרמנית גורמת לעובדים במדינה לדרוש העלאת שכרם, לאחר שזו קוצצה בתקופת המשבר הכלכלי

הדרישה לתוספות שכר במגזר הציבורי אינה נחלתה של ישראל בלבד. גם בגרמניה דורשים עובדי האיגודים המקצועיים לתוספות בשכר ומאיימים בהשבתת המשק, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. העובדים הגרמנים, ששכרם קוצץ בעת המשבר בכלכלי לפני כשנתיים, טוענים כי כעת הגיע הזמן להשיב את השכר לגובהו המקורי לפני הקיצוץ, מאחר והמדינה נמצאת במצב של צמיחה והתאוששות. זאת לאחר שלאחרונה שחררה גרמניה תחזית רשמית לפיה תגדל השנה הצמיחה ב-3.4%.

"האיגודים הפגינו אחריות רבה בזמן המשבר", אמר גרנוט נרב, כלכלן בכיר במוסד IFO לכלכלה. לדבריו, במהלך נפילתה הכלכלית של גרמניה השהו עובדי האיגודים את דרישותיהם להעלאת השכר. וכעת נראה כי איגודים דורשים להשיב לעצמם את אחוזי השכר שקוצצו בתקופה האחרונה, אשר לפי הערכות עומד על יותר מ-7%.

בשל כך, מתכוננים כבר כעת האיגודים המקצועיים לבאות וקוראים למפגינים להדגיש את דרישותיהם. "העובדים עזרו להתגבר על המשבר", נכתב בהצהרה של איגוד הסחר הגדול במדינה IG METALL, "וכעת הם רוצים את חלקם ההוגן בצמיחה".

עם זאת, בניגוד למצב בישראל, בו ההחלטה על התוספות בשכר העובדים עולה לדיון משמעותי רק לאור האיום המיידי לשביתה כללית במשק בעוד יומיים, בגרמניה נראה המצב שונה. שר האוצר הגרמני ריינר ברודרל ניסה להרגיע את הרוחות ולרמוז לנכונות הממשלה לתוספות השכר כשהודיע לאחרונה כי "כאשר הצמיחה נוסקת, תוספות משמעותיות בשכר הן אפשריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully