וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשם מה עסקים קיימים מעבר לעשיית רווחים?"

עידו סולומון

31.10.2010 / 10:00

יו"ר קבוצת שטראוס דיברה בכנס מעלה על הקשר של החברות הגדולות לחברה שסביבה."יש לנו התמודדות עם שאלות מהותיות - לשם מה אנחנו קיימים מעבר לעשיית רווחים?"

"הטבע האנושי נוטה אל מי שדומה לו וחושב כמוהו, אבל כדאי לזכור שכח עבודה מגוון יצר יתרון תחרותי למדינת ישראל - מה שנכון למדינה נכון לחברות עסקיות. לא פשוט לנהל ולהכיל כח עבודה מגוון אבל חברות שמצליחות הופכות לחדשניות וחדשנות זו צמיחה", אמרה יו"ר קבוצת שטראוס ויו"ר מעלה עופרה שטראוס, בכנס מעלה שנערך בשעה זו במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בנושא תעסוקה מגוונת.

"עם השנים חל שינוי ענק בתחום האחריות החברתית", הוסיפה שטראוס. "זה התחיל באירועי צדקה והיום יש בחברות אנשים שתפקידם הוא ליישם אחריות תאגידית. השינוי הגדול הוא בחשיבות שמייחסות לנושא ההנהלות. זהו מעבר מפאסיביות לאקטיביות, לא נדבנות אלא אחריות. יש חברות שרואות באחריות עניין של בחירה או שואלים האם זו זכותנו להתערב בנושאים אלו?

"הרי אנחנו בסך הכל חברות שצריכות לייצר ערך לבעלי המניות", אמרה שטראוס. "זהו שטח אפור, שבו אין חוקים. מצד אחד מצפים מאיתנו לקחת אחריות ולפעול ומצד שני לרוב אנחנו מחליטים מה עומק האחריות והמעורבות בו אנחנו עוסקים.

"יותר חברות מנסחות חזון וקוד אתי", הוסיפה. "יש שעשו את זה מתוך תחושה שזה הדבר הנכון יש שעשו כי כך עשו המתחרים או כי זה הטרנד - זה לא משנה למה. יש לנו התמודדות עם שאלות מהותיות - לשם מה אנחנו קיימים מעבר לעשיית רווחים?

"בעולם, פרקטיקת האחריות החברתית מסקרנת לא פחות מאסטרטגיה עסקית. במציאות הוירטואלית טוויטר יכול לחולל טורנדו פוליטי, הכוח וההשפעה שהוחזק על ידי תאגידים עובר לידי היחיד. קול האחד הוא קול ההמון. זה מחייב כל חברה לאחוז במצפן, אין כבר אנחנו והם כי הם זה מזמן אנחנו. קיימות החברות תלויה בקיימות החברה והאנשים, לדברי שטראוס.

"בעולם גלובלי הצרכן מצפה מאיתנו ליחסים אנושיים ממותג וגם מהחברה שעומדת מאחוריו. הוא מצפה מתאכזב ומעריץ והחברות רוצות להגיע לאדם שמאחורי הצרכן - כך קורה שנוצרת היכרות אינטימית מציאות שבה הסודות הולכים ופוחתים. אי אפשר לנהל את המשאב האנושי בלי שווידאו שאנחנו מעסיקים את כל גווני החברה. האם יש לנו תרבות אירגונית שיכולה להכיל את השונה? מהניסיון שלי זה תהליך בלתי פוסק", כך אמרה עופרה שטראוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully