וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים פיתחו את החומר החזק בעולם

גיא גרימלנד

31.10.2010 / 10:43

המצאה חזקה: צוות מדענים ישראלי פיתח את החומר האורגני החזק ביותר בעולם. החומר מחקה את מבנה המוח של חולי אלצהיימר ומיועד לשימוש בייצור שכפ"צים, אפודי מגן וצמיגים

עוד הישג נאה לחוקרים הישראלים. אתר ניוז דיסקוברי והבלוג הטכנולוגי הפופולארי engadget מדווחים כי צוות מדענים ישראלי הצליח לפתח חומר האורגני החזק ביותר אי פעם שנוצר על ידי מדענים.

החומר חזק יותר מפלדה ומקבלר (Kevlar) - סיב אראמיד חזק וחסין אש אשר פותח על ידי חברת דו-פונט ומשמש בייצור שכפ"ץ, אפודי מגן, ביגוד מגן, צמיגים, סיבים אופטיים ועוד. הממצא עשוי להוביל לפיתוח טכנולוגיה זולה יותר של אפודי מגן שחזקות יותר מפלדה.

הגילוי הגיע ממקום לא צפוי: פרוטוני בטה-עמילואיד שנמצאים בחולים הלוקים במחלת אלצהיימר. עד כמה חזק החומר? בכדי להותיר סימן באפוד מגן יש צורך להפעיל יותר מפי שתיים לחץ על ידי יהלום עם קצה מחודד.

"באופן עקרוני, אפשר יהיה להדפיס אפוד מגן", אמר אהוד גזית, מדען באוניברסיטת תל אביב. "אבל אנחנו חושבים על שימושיים יותר ברורים: לשפר את המאפינים המכניים של מבנים מרוכבים (מבנה עם מספר מרכיבים), כמו קרמיקה וזכוכית חסינת ירי", אמר.

החומר החדש זהה אך לא דומה למוח של חולה אלצהיימר. עשרות חומצות אמינו יוצרות פרוטוני בטה- עמילואיד. הפרוטונים הסינטטיים החדשים מכילים רק חלק מאותן חומצות אמינו ומכוסות בשכבה נוספת של פרוטונים.

"יש לנו מספר פטנטים רשומים שעומדים בפני מסחור, לכן אנו מקווים לראות את הטכנולוגיה בשוק בקרוב", אמר גזית. "אבל כמו תמיד זה לוקח יותר זמן ממה שמצופה. הקבלר הומצא בשנות 1960, אבל רק ב-1980 הוא היווה חלק מאפודי מגן".

חלק מהמגיבים לידיעה בבלוג engadget כתבו בהלצה: "אולי שווה ליישם את החומר החדש במכשירי האייפון שנוטים להיסדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully