וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו תולה תקוות באחריות התאגידית

לדברי המפקח על הבנקים, "ממשל תאגידי תקין הוא רכיב מרכזי ביצירת אחריות תאגידית, שבבסיסה התנהלות הגונה כלפי העובדים, הלקוחות, המשקיעים והרגולטורים

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, אמר הבוקר (ראשון) כי "ממשל תאגידי תקין הוא רכיב מרכזי ביצירת אחריות תאגידית, שבבסיסה תפיסה ניהולית-אסטרטגית המקדמת התנהלות הגונה של תאגידים כלפי כל מחזיקי העניין - עובדים, לקוחות, משקיעים, רגולטורים והחברה בכללותה" את הדברים אמר חזקיהו, בכנס "מעלה" לאחריות תאגידית, שנערך בתל אביב.

המפקח ציין, כי "הרגולציה בתחום הממשל התאגידי קודמה בכל העולם בעקבות המשבר הפיננסי האחרון, שהציף כשלים רבים בתחום זה". חזקיהו ציין בעקבות הלקחים שהופקו, הורחבו הוראות הממשל התאגידי בכל העולם, עם דגש בפעילות הדירקטוריון וההנהלה הבכירה ובמערך ניהול הסיכונים והבקרות הפנימיות. המפקח הוסיף כי הפיקוח על הבנקים בישראל הדגיש את תחום הממשל התאגידי עוד בטרם נלמדו לקחי המשבר, ואף פעל בנחישות באותן נקודות שבהן ראה חולשות אשר עשויות להיות להן השלכות משמעותיות על התאגיד הבנקאי.

לדברי המפקח, אחת ההוראות המרכזיות בתחום הממשל התאגידי, המיישמת את הגישה המשולבת, היא הוראת הדירקטוריון. הדירקטוריון הוא אורגן מרכזי בממשל התאגידי ונושא באחריות הכוללת לפעילותו התקינה של התאגיד וליציבותו. עם תפקידיו המרכזיים נמנים עיצוב אסטרטגיה ומדיניות סיכון, פיקוח כדי לוודא כי ההנהלה פועלת על פיהם וכי בידה מנגנונים ואמצעים מתאימים לכך, וקידום תרבות ארגונית שבבסיסה ציות, יושרה והוגנות.

המפקח התייחס גם לכשלים בפיקוח של רגולטורים בעולם על התאגידים הפיננסיים, והדגיש כי אימוץ רגולציה - טובה ככל שתהיה - אינו מספיק לבדו ודרושות לצדו פעולות נוספות שהפיקוח נוקט להבטחת ממשל תאגידי חזק. בכינוס מעלה ניתם ניתן אות מעלה השנתי לחברת G4S "השמירה".

בסיכום דבריו הדגיש המפקח, כי ממשל תאגידי תקין יוצר ערך לארגון, ומבטיח את קיומו לאורך זמן בסביבה משתנה. כן ציין המפקח את תפקידם של כלל מחזיקי העניין בקידום ממשל תאגידי חזק בפעילות החברות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully