וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בכנסת על רקע פיצול חוק ההסדרים

צבי זרחיה

31.10.2010 / 13:00

הקואליציה ביטלה את ההצבעה בוועדת הכנסת על פיצול חוק ההסדרים בשל חוסר הסכמה - ואנשי האופוזיציה נטשו את הדיון וחבריה מאשימים במריחה: "זלזול באינטיליגנציה"

עימות בוועדת הכנסת: הקואליציה ביטלה את ההצבעות על פיצול סעיפי חוק ההסדרים בין ועדות הכנסת השונות שנועדו להערך היום, זאת בשל חילוקי דעות פנימיים על פיצול סעיפי החוק בין הוועדות. כתוצאה מכך, האשימו חברי האופוזיציה את ראש הוועדה בסחבת, ונטשו את הדיונים.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), דורש להעביר לוועדתו את כל הסעיפים בחוק ההסדרים העוסקים בפנסיה ובביטוח לאומי, אולם משרד האוצר תובע להעביר את הסעיפים הללו אל ועדת הכספים, מחשש שכץ וחברי ועדת העבודה והרווחה יסרבו לאשר את סעיפי הפנסיה. יצוין, כי בשנה האחרונה סירבה ועדת העבודה והרווחה לאשר את "תוכנית ויסקונסין" שנכללה בחוק ההסדרים שהוגש אשתקד. עקב כך, הגישה האוצר לפני שבוע כהצעת חוק נפרדת.

מאבק אחר התנהל בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לבין יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בסוגיית יועצות המס, שנועדה לאפשר לצעירות חרדיות שלא עברו בחינות בגרות לשמש כיועצות מס. המדובר בסעיף מהצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי גפני, והוכנסה על ידי הקואליציה לחוק ההסדרים. גפני דורש כי ועדת הכספים בראשותו תאשר את הסעיף וחושש שבוועדת החוקה לא ימצא לו רוב.

עימות אחר התנהל בין רותם לגפני בעניין פרק העוסק במיסוי מקרקעין בחוק ההסדרים. בישראל ביתנו טוענים שמדובר ברפורמה כוללת ברישום מקרקעין, ולכן היא צריך להתקיים בוועדת החוקה.

מוציאים קיטור

בניגוד לישיבות קודמות אשר נגעו לפיצול חוק ההסדרים, רוב חברי הקואליציה בוועדת הכנסת נמענו כלל מלהגיע לדיון.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), הודיע שההצבעות יתקיימו רק לאחר שימוצה הדיון. בכך, ביקש לוין לאפשר לח"כי האופוזיציה "להוציא קיטור".

לוין הביע התנגדות לכלול בחוק ההסדרים את הסעיף המבטל את הרשות לשיקום האסיר בטענה שסוגיה זו אינה נוגעת כלל לנושאים תקציביים ומדובר בסוגייה חברתית. כמו כן, הוסיף יו"ר הוועדה כי חוק ההסדרים שיידון בוועדה הוא מצומצם ביחס לעבר, אך עם זאת טען כי ישנם נושאים המחייבים הסדרה. לדבריו, בכוונת הוועדה לעשות כל מאמץ על מנת להגיע להסכמות בין האוצר לראשי הוועדות כדי שחוק ההסדרים יכלול את המינימום ההכרחי, וכי הדיון בכל אחד מהנושאים ייערך בוועדה מתאימה הערוכה לכך מבחינה מקצועית.

ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "הדיון שמתקיים בוועדת הכנסת מהווה זלזול באינטליגנציה של הח"כים. הקואליציה מורחת את הדיון עד שתושג הסכמה עם ראשי הוועדות".

ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) ציינה כי "אנו עדים למצב מביש שבו ועדת הכנסת הפכה מגורם משמעותי בפיצול חוק ההסדרים לחותמת גומי של הקואליציה והממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully