וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נחתם בעליות

יעל פטר

31.10.2010 / 16:43

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת תל אביב נסגר בעליות שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, ת"א 100 הוסיף לערכו 0.4%, מדד מניות הבנקים התחזק ב-1.3% ומניות הנדל"ן עלו ב-0.6%

ום המסחר הראשון בבורסה נחתם בעליות שערים. מדד ת"א 25 הוסיף 0.3% ונחתם ברמה של 1,274 נקודות, מדד ת"א 100 שעלה ב-0.4% נחתם ברמה של 1,175.3 נקודות. מדד הבנקים התחזק ב-1.3% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.6%.

בגזרת המקרו המקומית, בנק ישראל פירסם היום שאלות ותשובות לגבי הנחיות המפקח על הבנקים בנושא הלוואות ממונפות לדיור בריבית משתנה. מחירי הנדל"ן עלו בשנים האחרונות בישראל במקביל להחלטתם של לווים רבים לקחת משכנתא בריבית משתנה ובמינוף גבוה. כצעד להילחם בתופעה, החליט הבנק בשבוע שעבר להעלות את הריבית על משכנתא בריבית משתנה מ-1.25%-1.75%. מלבד המטרה של עצירת הדהירה במחירי הנדל"ן, בנק ישראל חושש מיציבות המערכת הבנקאית שעלולה לגרור את המשק כולו למשבר כלכלי.

כלכלני לאומי כתבו בסקירתם השבועית כי "בטווח הקצר הסנטימנט החיובי צפוי להימשך. עם זאת, עונת פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי צפויה לתת את הטון". נוסף על כך אומרים בלאומי, כי "להחלטת הפד בשבוע הבא, הנוגעת לגובה ההרחבה המוניטארית, עשויה להיות השפעה מכרעת על המגמה בטווח הקצר". לדברי הכלכלנים, "בהסתכלות ארוכת טווח, ללקוח המוכן לקחת סיכון רמת המחירים הנוכחית (כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים) עדיין סבירה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית והיעדר אלטרנטיבות ההשקעה".

בבנק הפועלים סבורים כי "רמתו הגבוהה של מדד המעו"ף מעידה על עוצמתו של השוק המקומי. התחזיות צופות צמיחה חיובית בכלכלה המקומית בשנת 2011, אף אם קצב הצמיחה צפוי להאט". לדבריו, "חוזקו של השוק המקומי עשוי לשפר את מיצובה של הבורסה המקומית בעיני המשקיעים הזרים, ולתת חיזוק נוסף לשוק המניות הישראלי. גם ברמות המחירים הנוכחיות שוק המניות מעניין להשקעה, בין היתר, על רקע ציפיותינו לעונת דו"חות חיובית ברובה".

בזירת המקרו האמריקאית, כלכלת ארה"ב רשמה האצה ברבעון השלישי, בשיעור שנתי של 2.0% - לעומת עלייה של 1.7% ברבעון שקדם לו, עקב העלייה בצריכה הפרטית במדינה, כך מסר משרד המסחר ביום שישי. מגזר הצריכה צמח בשיעור של 2.6% - הקצב המהיר ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2006. הוצאות העסקים האטו ברבעון השלישי ושוק הדיור המשיך לדשדש. הצמיחה הכלכלית הייתה שווה לתחזיות האנליסטים, שציפו בממוצע לעלייה בשיעור שנתי של 2%.

הכלכלן נוריאל רוביני שחזה את קריסת שוק הדיור בארה"ב, רשם בטור הפרשנות ב"פייננשל טיימס" ביום שישי כי כלכלת ארה"ב בדרכה ל"תאונת רכבת פיסקלית", שעלולה להתרחש על ידי שילוב של סטגנציה וצמיחה מינימלית, אבטלה גבוהה ולחצים דפלציוניים. הוא הוסיף כי התמריצים הפיסקליים והמוניטריים מנעו שפל נוסף. רוביני אף כתב כי צעדי הקלה כמותית נוספים, עליהם צפוי הבנק הפדרלי להכריז בשבוע הבא, לא ישפיעו במידה ניכרת על צמיחת כלכלת ארה"ב ב-2011, "ולכן כדאי שהמדיניות הפיסקלית תפעל כדי למנוע חזרה למיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully