וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירקות יתייקרו שוב בגלל העובדים הזרים?

עמירם כהן

31.10.2010 / 21:01

מגדלי הירקות מאיימים להשבית ל-3 ימים את עבודתם כמחאה על המחסור בעובדים הזרים. "צרכני הירקות יתגעגעו למחירי העגבניות, הכרוב והמלפפונים ששררו השנה"

מטה פעולה שהוקם בידי מגדלי ירקות יתכנס השבוע (יום ד') במטרה "לבחון שורה של צעדי חירום אפקטיביים כדי למנוע הרס מוחלט של ענף הירקות בשל המחסור בעובדים זרים", כדברי מזכיר הארגון מאיר יפרח. לפגישה הוזמנו מזכירי שאר ארגוני המגדלים החקלאיים, בהם ארגון מגדלי פירות וארגון מגדלי פרחים.

יפרח, שגם עומד בראש מטה הפעולה, אמר כי על הקמת מטה הפעולה הוחלט בכנס חירום בו השתתפו עשרות מגדלי ירקות מכל הארץ. לדבריו, כדי לאפשר לחקלאות בישראל על ענפיה השונים למצות את פוטנציאל היצוא שלה ולספק לשוק המקומי תוצרת במחירים סבירים, דרושים למשקים החקלאיים 50 אלף עובדים זרים, בעוד שב-2009 אושרו 27.5 אלף עובדים בלבד, וב-2010 26 אלף עובדים, בשנה הבאה (2011) אושרו רק 25.5 אלף עובדים, כשהחלטת הממשלה קובעת כי ב-2015 יקטן מספרם ל-18 אלף.

"נכון שהממשלה העמידה תקציבי מיכון למשקים החקלאיים, מיכון האמור להחליף עבודת ידיים, אך בפועל לא הוחלף אף לא עובד זר אחד על ידי המיכון הזה", כדבריו.

עוד אמר כי בכינוס החירום הועלה על סדר היום מצבה הקשה של החקלאות, בשל המחסור בעובדים זרים, ובכוונתנו לשכנע את שרי הממשלה לשנות את החלטתם ולאפשר לחקלאים להעסיק מחדש 28 אלף עובדים לפחות: "אם לא יעלה הדבר בידנו נשקול השבתת אזהרה של ירקות למשק ל-3 ימים, בתקווה שהגורמים הקובעים בנושא העובדים הזרים יבינו שאין לעובדים הללו כל תחליף. אני רוצה להזהיר כאן את הממשלה כי ב-18 אלף עובדים זרים בחקלאות לא נוכל להמשיך לייצא לחו"ל וצרכני הירקות בשוק המקומי יתגעגעו למחירי העגבניות הכרוב והמלפפונים ששררו השנה", כדבריו.

עוד אמר כי מטה הפעולה יידע את שר החקלאות שלום שמחון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully