וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ למניעת השביתה הסתיים ללא תוצאות

חן הלפרן

1.11.2010 / 0:07

השיחות בין יו"ר ההסתדרות לנציגי האוצר הסתיימו ללא בשורה והשביתה ביום שלישי ממשיכה לאיים על המשק. ההסתדרות הודיעה כי עיני ייפגש עם שר האוצר להמשך המגעים

הסתיימה ללא תוצאות שיחת המשא ומתן שנערכה אמש (ראשון) בין יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, לנציגי האוצר. בשיחות שנועדו למנוע את השביתה במגזר הציבורי ביום שלישי, לא הצליחו הצדדים להגיע לפשרות בנוגע לדרישת ההסתדרות להעלאת השכר במגזר הציבורי.

עקב כך, ההסתדרות הודיעה כי היום, אחר הצהריים תתקיים פגישה בין שר האוצר יובל שטייניץ לעיני, במשרד האוצר בירושלים. בפגישה הערב נכחו יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ונציגי האוצר, הממונה על השכר, אילן לוין וראש אגף התקציבים, אודי ניסן.

בתי הספר צפויים להישאר פתוחים

כזכור, ביום שישי ישבו שר האוצר ויו"ר ההסתדרות מבלי שהגיעו לתוצאות כלשהן. נכון לשעות אלו, דורש עיני תוספת שכר בעלות כוללת של 10.5% לשלוש שנים לכלל המיגזר הציבורי, ואילו שטייניץ מוכן לתוספת של 1.5% בלבד לאותן השנים. עם זאת, מסתמן כי הצדדים מעוניינים להגיע לפשרה וכי ההסתדרות אינה מעוניינת להביא להשבתת המשק. על פי מנכ"ל משרד האוצר אחת ההצעות העומדות על הפרק היא תוספת שכר תלוית שכר, כך שאלו המשתכרים 5,000 שקל בחודש יהנו מתוספת גבוהה יותר. אחת ההשערות היא כי יהיה מדובר בתוספת שקלית שאינה תלויה באחוזי משרה,

אם תצא השביתה לפועל, צפויים להשתתף בה מרבית מקומות העבודה במגזר הציבורי, לרבות רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, רשות המיסים, נמלי ישראל, רשות שדות התעופה, ביטוח לאומי, רכבת ישראל, חברת הדואר וכדומה. עם זאת ארגוני המורים לא צפויים לקחת חלק בשביתה, אך לראשונה יצטרפו לשביתה פרקליטי המדינה.

עדכון ראשון: 22:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully