וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נשלם לקופות החולים לפי הביקורים?

רוני לינדר-גנץ

1.11.2010 / 8:45

לפי הצעת חוק שאושרה לקריאה ראשונה, התשלום הרבעוני לקופות החולים ייקבע לפי מועדי הביקור. הקופות יידרשו להחזיר תשלומי השתתפות עצמית שחרגו מתקרת התשלומים

שיטת החישוב הרבעוני של קופות החולים עומדת להשתנות: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה בשבוע שעבר לקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה חישוב תקרת התשלום הרבעוני לרופא משפחה או מומחה, מכון או טופס 17, ייקבע לפי תאריך ביקור החולה, ולא באופן קלנדרי בכל תחילת חודש שלישי.

תקרת ההיטלים בקופות החולים נעה בין 140 ל-200 שקל בחודש. אם מבוטח עובר את הרף, הוא מפסיק לשלם השתתפות עצמית עבור השירותים באותו רבעון.

בדברי ההסבר להצעת החוק, שהגישו הח"כים משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), איתן כבל (עבודה) ודוד אזולאי (ש"ס), מוסבר כי "חלק מהשירותים המוצעים על ידי קופות החולים ניתנים תוך השתתפות עצמית של מבוטחיהן. קופות החולים גובות תשלומים עבור השירותים האלה תוך חיוב רבעוני, כלומר אחת לשלושה חודשים רצופים. במצב כזה, יכול לעבור פרק זמן של ימים בודדים בין שני ביקורים אצל רופא, אך בשל העובדה שהתחלף רבעון, נדרש החבר לשלם השתתפות עצמית".

בנוסף, מעבירה הצעת החוק את האחריות למתן ההחזר הכספי לקופות החולים. אם משפחה עברה את רף ההשתתפות העצמית ברבעון, קופת החולים היא זו שתהיה אחראית להחזיר לה את הכסף, ולא המבוטחים עצמם.

לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד), השיבו קופות החולים כי הן מעריכות את העלות של הצעת החוק בכ-80 מיליון שקל בשנה - סכום הכולל הן את עדכון מערכות המחשב שלהן והן את הסכום שצפוי להיגרע מהכנסותיהן עקב המעבר לשיטת התשלום החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully